Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
09. maj 2005 - 18:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

indsættelse af indkomne mails i en mysql database

hej eksperter!

jeg har brug for et lille script som kan gemme indhold af e-mails i en mysql-database!

altså ting som fra, til, mail-ID, emne, tidspunkt, indhold, flag, vedhæftede filer (ja filen må meget gerne gemmes i tabellen), vigtighed, størrelse osv skal gemmes i en tabel så man via db'en kan tilgå mailen (lidt som webmail men ikke det jeg ønsker - blot at gemme mailen)

jeg håber der er en der vil se på opgaven for 200 point (er godt klar over jeg nu får en masse indlæg med om jeg selv tror på at der er nogen der vil lave det for points, men ja jeg prøver og ser om der er nogen der vil kigge på det, for om ikke andet hvis de selv skal bruge noget lignende eller keder sig rigtig meget :D) har selv kigget på det, men blev aldrig gode venner med at hente tingene fra mailen :(

på forhånd mange tak :)
Avatar billede saymyname Nybegynder
09. maj 2005 - 22:56 #1
Jeg antager at du mener fra en POP3 Server...

Jeg gider desværre ikke selv lave koden, men der ligger en næsten færdig version på følgende address;
http://www.quiksoft.com/newsletter/issue003/

Forhåbentligt kan du ASP programmering, så burde det være en smal sag at tilpadse scriptet og gemme i databasen via SQL.
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. maj 2005 - 14:27 #2
Det kraever en hook i Mailserveren eller et cronjob der tjekker en pop3 account konstant. Tror ikke du faar det lavet for point men du skal da vaere velkommen til at forsoege :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. juni 2005 - 11:39 #3
synes desværre ikke jeg kunne bruge jeres hjælp til noget - jeg har hvert fald ikke fået det lavet endnu :S

i får lidt som tak for jeres tid!