Avatar billede runebagge Nybegynder
09. maj 2005 - 17:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Finder kun 1 IDE kanal!!

Når jeg booter op, finder min comp kun 1 IDE kanal... Begge porte virker fint.. er testet... Da jeg kun kan få fat i en kanal, kan jeg pt ikke få mit CD-drev + anden HD til at virke.. Hvad kan dette skyldes ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. maj 2005 - 18:40 #1
Hvad siger den i enhedshåndtering for IDE-kontrollere ? ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. maj 2005 - 19:22 #2
det kan skyldes en manglende ide-driver..??
prøv at opdatere dit bundkort´s drivere..
(eller skift kablet..O))
Avatar billede runebagge Nybegynder
10. maj 2005 - 13:38 #3
Den finder kun 1 kontroller... og det er den jeg sætter min primær HD på... men vil prøve at opdatere driverne.
Avatar billede stcl Nybegynder
11. maj 2005 - 13:58 #4
Jeg vil gerne lige forstå spørgsmålet...
Kan din computer finde 2 enheder på den ene kanal - Master eller Slave - men ikke på begge kanaler på en gang?
Eller kan den ikke finde den Sekundære enhed på nogen af kanalerne?

Hvordan vil du gerne havde de 3 enheder til at sidde?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. maj 2005 - 15:29 #5
ellers check lige i bios, om den "enable"..??
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. maj 2005 - 17:24 #6
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. maj 2005 - 19:56 #7
og det skal betyde..??
Jeg foreslog han checker i bios, ikke i enhedshåndtering..??
Nååå, du mener du vil ha´ svar på dit spm..O)
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2005 - 00:22 #8
Ja det ville jeg gerne  :-)

Men du har da ret, hvis den ikke findes af BIOS, så er den heller ikke i enhedshåndtering. På den anden side, kunne den jo være fundet af BIOS, men der er rod i enhedshåndtering.
Avatar billede runebagge Nybegynder
13. maj 2005 - 14:11 #9
Det der skete når jeg bootede var den kun fandt enten sekundær eller primær kanal!! alt efter hvilken af de to jeg havde satte min primære HD på. Men jeg fandt løsningen i kablingen. Jeg må ærlige indrømme jeg ikke lige ved hvorfor det virker nu.. Men en kombination af nye kabler og ændrede jumper indstillinger var åbenbart nok... :S  Men nu virker skidtet igen!  Men tak for kommentarerne :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. maj 2005 - 19:57 #10
tillader mig at smider et svar..O)