Avatar billede mulles.tk Nybegynder
09. maj 2005 - 15:47 Der er 6 kommentarer

Inddeling af POSTNR?

Jeg har en database med samtlige postnr. i Danmark, 1074 stk.! Er der nogen der ved hvor man kan finde inddelingerne af dem, atlså hvilke der hører til øst, vest, sønderjylland osv. osv., da jeg skal have dem inddelt i områder...

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. maj 2005 - 15:57 #1
Her er de på et kort.

http://www.kodekassen.dk/postnumre.aspx

Klik på Figur 2 under Postnumre
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2005 - 15:57 #2
De ligger jo i nummerserier, hvor f.eks. alle numre under 2000 er de indre dele af København og Frederiksberg !-)
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
09. maj 2005 - 17:02 #3
Roenving - Jamen det er netop det jeg skal bruge, hvilke numre der hører til hvilke dele af landet.... Og kan godt se det kræver meget arbejde, hvis jeg skal bruge adressen ovenfor =/
Avatar billede vejmand Juniormester
09. maj 2005 - 19:22 #4
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 19:54 #5
Systemet er da ret logisk: fx er alle numre mellem 5000 og 6000 Fyn med tilhørende øer, og 9000+ tilhører Nordjylland. Så hvis du nu tager et danmarkskort og din liste med postnumre, skulle det ikke kunne tage mange minutter at slå nogle streger på et kort.
Avatar billede _tikka_ Nybegynder
09. maj 2005 - 21:31 #6