Avatar billede mikkelh Nybegynder
02. april 2001 - 20:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter man et domæne?

Hvordan flytter man (selv) et domæne? Får det til at pege på en anden server?

Avatar billede parazite Nybegynder
02. april 2001 - 20:49 #1
Først opsiger du din nuværende aftale. Der er ofte en måneds opsigelse på. Når de 3 uger ca. er gået, så smutter du ind på http://www.dk-hostmaster.dk/formularer.shtml, og finder formularerne til redelegering. Udfyld dem og send dem.
Husk på, den server du vil pege på skal være registreret hos DK-Hostmaster. Det koster 500.
Du kan evt. oprette et DNS-pegedomæne hos eks. www.web-sale.dk. Her betaler du 60 kr. pr. år + 99 kr. i oprettelse, og så slipper du for eks. at registrere din egen server hos DK-Hostmaster.
Avatar billede mikkelh Nybegynder
02. april 2001 - 21:50 #2
Det drejer sig godtnok om et .net domæne! :)
Avatar billede parazite Nybegynder
02. april 2001 - 21:51 #3
He, det er jo ikke nemt at gætte, når du ikke skriver det!
Avatar billede parazite Nybegynder
02. april 2001 - 21:51 #4
Skal det pege på din egen server eller et firmas? Altså et hostingfirma?
Avatar billede mikkelh Nybegynder
02. april 2001 - 21:57 #5
hostingfirma?
Avatar billede parazite Nybegynder
02. april 2001 - 21:59 #6
Altså: Hvilken server vil du have det til at pege på? Har du selv en stående, eller har du betalt et firma, som så har din hjemmeside liggende, og derfor vil du pege dit domæne på deres server?
Avatar billede mikkelh Nybegynder
02. april 2001 - 22:01 #7
korrekt!
Avatar billede parazite Nybegynder
02. april 2001 - 22:12 #8
Jeg kommer med 2 forskellige muligheder, og du svarer korrekt? Snakker vi ikke begge dansk? *G*
Avatar billede parazite Nybegynder
02. april 2001 - 22:12 #9
Hvis det er det sidste (antager jeg det er), så skal du tage kontakt til firmaet du har vil have til at hoste din hjemmeside, og bede dem redelegere dit domæne. Det koster oftest ikke ekstra.