Avatar billede glaede.dk Nybegynder
06. maj 2005 - 21:00 Der er 4 kommentarer

Send email m. mySQL indhold?

Hej

Endnu et problem med mit indkøbsystem, hehe ;)

Hvordan sender jeg en mail med ordrebekræftelsen? Altså kan fint finde ud af at sende mails, men hvordan får jeg hentet mine variabler ind i mailen? Har prøvet lidt frem og tilbage uden held..
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
06. maj 2005 - 21:06 #1
øhh

$navn = "hr. jensen";
mail("hej@hej.dk","hej","goddag ".$navn." hvordan har du det ?");
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
06. maj 2005 - 21:07 #2
www.php.net/mail

læs dokumentationen ?
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
07. maj 2005 - 00:12 #3
Jamen har læst manualen. Jeg vil sende en side, kald det en HTML mail eller what ever, som ligner den ordbekekræftelse der kommer frem på hjemmesiden. Altså med tabeller, priser, producent osv. Når jeg sender variabler med nu fatter den det fint, men det ser pænt vammelt ud. Så hvordan sender man en html side med noget mySQL info på? Kan godt være det bare er mig der tåger lidt - har siddet og kodet på det lort hele dagen så jeg kører rimelig meget rundt i det hele lige pt.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
07. maj 2005 - 18:06 #4
Ingen der kan hjælpe mig?