Avatar billede mrjowns Novice
04. maj 2005 - 18:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Merge 2 divs men hvordan ?

Det drejer sig om denne side:

http://www.desijowns.dk/test/design/

med tilhørende stylesheet:

http://www.desijowns.dk/test/design/css/design.css

Mit problem er, at jeg gerne vil have merged de 2 divs, hvori der står sol og måne (id=menu3 og id=submenu2), til een div, men beholde det samme look på siden!

Jeg har rodet med det i flere timer for at få det til at spille, men nu må der vist nogle eksperter på banen.

Håber nogen kan hjælpe!!
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
06. maj 2005 - 09:22 #1
Så det også sådan ud inden du begyndte at pille?

Kan ikke helt lure præcis hvordan det er meningen det skal se ud.

Hvorfor skal de merges til en div i det hele taget?

Er menuen statisk eller bliver den genereret?
Avatar billede mrjowns Novice
09. maj 2005 - 11:11 #2
Hej Skyggen! Menuen vil være dynamisk...

Hmmm, men der skal ikke laves om i designet overhovedet... Jeg vil bare gerne have, at måne og sol er een div istedet for 2. Det må ikke påvirke placeringen eller indholdet af de omkringliggende divs. Kan du hjælpe mig?
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
09. maj 2005 - 11:26 #3
Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil dele alt op i div'er? Måske er der et formål jeg ikke lige kan lure.

Har du prøvet at kigge på opbygningen af færdige menuer? som fx.
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html
Avatar billede mrjowns Novice
09. maj 2005 - 11:33 #4
Mit formål med div'er er for det første at det er det "rigtige" at gøre frem fot design i tabeller. For det andet fordi div'er er mere cross-browser kompatible end tabeller er.

Jeg vil gerne ha merged de to diver fordi jeg gerne vil have en tekstboks (søg) vertikalt centreret (middle) i den ene div (der hvor der nu er 2). Jeg kan ikke få tekstboksen til at stå der hvor jeg gerne vil have den før de to diver er merged til een!

Dette spm har ikke noget at gøre med menu eller opbygningen af en - blot 2 til 1 div...
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2005 - 11:38 #5
-- begge dine påstande i den første sætning er noget vrøvl ...

-- tabeller vil være det rigtige i en række situationer, hvoraf det med at centrere vertikalt er en af dem (da det eneste cross-browser-element, som kan centre på den måde er en tabelcelle !-)

-- desuden har tabeller været med så længe at de er helt absolut cross-browser ...
Avatar billede mrjowns Novice
09. maj 2005 - 11:39 #6
OK, måske var det noget vrøvl, men kan du hjælpe mig?
Avatar billede skyggen2000 Nybegynder
09. maj 2005 - 11:53 #7
Det er meget forvirrende at overskue koden når den kun består af DIV'er. Tror jeg bliver nødt til at melde pas på den...
Avatar billede mrjowns Novice
09. maj 2005 - 11:59 #8
OK, så finder jeg på noget andet...