Avatar billede asand Nybegynder
03. maj 2005 - 16:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Køb af bærbar computer - hundrede points

Hej med jer!
Jeg skal ha' mig en bærbar computer, og den må gerne være god :o)

Jeg har kig på to:
http://includes.amitech.dk/extern/pc_konfigurator.asp?model=5320

eller

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=710

Hvad siger I. Hvilken er bedst til prisen?? Hvilken ville I vælge? - og skal man måske i virkeligheden vælge Zeptos egen konfigurering af 4315'eren??

-ASand

ps. Jeg behøver ikke alle mulige andre bud på andre bærbare...
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2005 - 16:46 #1
Vil starte med at høre hvad den skal bruges til, og hvilken pris er max?
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2005 - 16:49 #2
1. link virker ikke!

2. Er en okay maskine, men for lidt RAM, og så ikke helt det jeg selv ville vælge, men da du ikke ønsker alternativer, fra holder jeg mig dette.

Vælger du nummer to, som jeg efter at se du kigger på Amitech's produkt, ville jeg klart tage en HDD med min 5400RPM.

Dertil min 512MB RAM

Går stærkt udfra Amitech maskinen du kigger på er AMD, og det skal du holde dig fra indenfor notebooks
Avatar billede asand Nybegynder
03. maj 2005 - 17:05 #3
Sorry! Det er Amitech FreeNote model 5320 - find den evt. via experts hjemmeside.

Den skal bruges som det den er; nemlig en bærbar computer... Vil ikke blive brugt til spil og film, men som 'regnemaskine', programmeringsværktøj, kontorarbejde, internet. Der kommer til at køre Mandriva Linux på den.

De konfigurationer, der er valgt, er ikke mine egne! Og jeg havde helt klart også regnet med at opgradere dem begge til 1,8GHz, 512mb (en sokkel) og 60Gb 7200RPM.

-ASand
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2005 - 17:14 #4
Kan ikke advare dig nok mod at tage AMD, men det er dine penge :D

Den larmer som en gal, og temperaturen er høj. Dertil en meget kort levetid på en opladning. Så er det lige godt hvilke ting du skal bruge den til.

Du vil hade det med tiden, og hvorfor ikke få noget bedre til samme pris
Avatar billede humlebi Nybegynder
05. maj 2005 - 16:54 #5
*Huset* - du skriver "og så ikke helt det jeg selv ville vælge, men da du ikke ønsker alternativer, fra holder jeg mig dette". Hvad er dit alternativ? Ville du vælge en Zepto 4200 fremfor 4315? - Hvis den også skal bruges til spil? Eller en helt anden?
Avatar billede huset Praktikant
06. maj 2005 - 16:20 #6
Avatar billede huset Praktikant
09. maj 2005 - 16:57 #7
Mon du har tid til at smide lidt feedback??
Avatar billede asand Nybegynder
09. maj 2005 - 19:13 #8
Er det mig??

Jeg kan godt smide lidt... Jeg holder mig til Zepto 4315 med 1,8Ghz, 512mb i en sokkel, 60Gb 7200 RPM. og uden noget med styresystemer og programmer - den skal jo køre linux :o)

Jeg er ikke så vild med bærbare med widescreen eller 17'', så de er vraget på forhånd... Derudover er en god processor og en hurtig harddisk vigtig for mig, som skal bruge den til kontorprogrammer, programmering og beregninger, og ikke til spil, film o.s.v.

Men Asus'en er et godt alternativ.. Den vil jeg tænke over - der er jo alligevel 3 uger til man kan få Zepto'en...
Avatar billede asand Nybegynder
09. maj 2005 - 19:16 #9
Hvorfor vil du forresten have 4200'eren fremfor 4315'eren? Og er der iøvrigt nogen nævneværdig forskel på at købe ved PC-Direct fremfor direkte gennem Zepto - jeg mener, der må jo være en grund til, at de er ca. 1000,- kroner billigere.

Til sidst.. Hvis du falder over en cool letvægts-bærbar med 12-14'' skærm, der er hurtig og med en god HD, må du gerne sige til.

Læg et svar, hvis du vil have nogle points!

-asand
Avatar billede huset Praktikant
09. maj 2005 - 19:19 #10
Grunden til jeg ikke tager Sonoma, er ydelsen kontra strømforbruget.

Dothan baseret maskiner performer på samme højde som Sonoma.

Skal du have 14" eller 12" så kig på Dell eller IBM. IBM koster dog kassen
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2005 - 09:55 #11
Kunne du finde tid til at smide lidt feedback, så vi kunne finde ud af vores support til dine problemer er løst???