Avatar billede drone Nybegynder
02. maj 2005 - 22:34 Der er 2 kommentarer

Reinstalation af YAST

Tjah jeg er ikke farligt rutineret på linux og med SUSE må jeg betegnes som nybegynder.

Under alle omstændigheder, jeg har adgang til en suse baseret server via ssh. Jeg ville gerne installere apache2, mysql og php4 på den.

Efter at have rodet en del rundt på google med mere, fandt jeg ud af at indtaste et miror til suse instalations filer i yast.

Deværre indtastede jeg til en 9.0 hvor der åbenbart var 9.2 instaleret.

Efter indtastning af mirror kørte instalationen af mysql mv. igenem og der blev foreslået nogel yderligere opdateringer herunder til yast. Da jeg forventede at yast havde styr på hvad den foretog sig, accepterede jeg forslagene. Det var dumt.

Når jeg nu forsøger at starte yast får jeg beskeden:

/usr/servers # yast
/usr/lib/YaST2/bin/y2base: symbol lookup error: /usr/lib/liby2pm.so.2: undefined symbol: _ZN3Rep9rep_TotalE
usr/servers #

Spørgsmålet herfra er så, hvordan kan jeg rette op på det. Eller skal jeg bede server udlejeren reinstallere suse?
Avatar billede drone Nybegynder
27. januar 2006 - 13:23 #1
ingen svar ingen points.
Avatar billede drone Nybegynder
27. januar 2006 - 13:23 #2
sdfg