Avatar billede landish Nybegynder
29. april 2005 - 08:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter konstant inden den når Windows

Hejsa

Fornylig reinstallerede jeg min Win XP uden problemer. Da den så skal starte for sidste gang i installationen, sker der ikke andet end, at computeren når forbi alm. skærm med optælling af RAM osv. hvorefter den genstarter at tager turen igen.
Jeg har forsøgt ny installation flere gange, men intet hjælper! Nogen der har en løsning?
Avatar billede nva Praktikant
29. april 2005 - 08:56 #1
Jeg har ikke forstand på det, men mon ikke du kan bruge programmet Bootvis.exe til at vise hvor det går galt ?
Avatar billede nva Praktikant
29. april 2005 - 09:13 #2
Det er da i øvrigt muligt at vælge trinvis opstart ved at trykke på en eller anden PF-tast - husker ikke lige hvilken - F1, F2 eller F6 tror jeg.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
29. april 2005 - 09:15 #3
Hejsa,
Jeg har selv haft samme fejl. Mit skyldes en forkert timing på mine ram. Mit bundkort magtede ikke at sætte standard timings så computeren kunne boote rigtigt. Bundkortet er et MSI K8N Neo2 og mine ram er Kingston HyperX.
Jeg slog alt overclokning fra i Bios (der var sat lidt til fra standard). Herefter satte jeg mine ram timings ret "løst". Det gjorde tricket, efter en søgning på nettet fandt jeg så ud af hvordan mine ram skulle stå.
Avatar billede tubber Juniormester
29. april 2005 - 10:11 #4
Det kan også være en ramfejl....

Prøv at hente memtest86 på http://www.memtest86.com og køre den i en times tid, er der fejl skulle den gerne finde dem i det tidsrum :)
Avatar billede landish Nybegynder
29. april 2005 - 22:52 #5
Tak for de mange gode foreslag. Fejlen viste sig at være så enkelt som et defekt kabel til min SATA harddisk. En udskiftning af dette og nu kører det bare. Men tak for hjælpen!
Avatar billede tubber Juniormester
30. april 2005 - 01:40 #6
Så lidt :) Husk at lukke :)

Læg selv et svar og accepter dette :)
Avatar billede landish Nybegynder
30. april 2005 - 06:41 #7
The End! :-)
Avatar billede nva Praktikant
03. maj 2005 - 07:53 #8
Så skal du bare acceptere dit eget svar og spg. er dermed lukket.