Avatar billede schellerup Nybegynder
27. april 2005 - 20:20 Der er 6 kommentarer

Maxtor Harddisk problem

Hej

Jeg har følgende problem:

Købte hd d.7/1-05.
HD er nu begyndt at nærmest forsvinde.Kan dog finde den igen under administration, som prøver at geninitialiserer den uden held.
I system loggen står følgende:... Filstrukturen på disken er beskadiget og ubrugelig. Kør tilbehørsprogrammet
chkdsk på diskenheden.

Det er nu sket 2 gange inden for 1 uge.
Er det disken der er ved at dø?
Avatar billede tubber Juniormester
27. april 2005 - 20:31 #1
Hent PowerMax fra maxtors hjemmeside og lad det køre en diagnostic på din hd, vælg den udvidet test.......
Den skal nok fortælle om der er noget galt eller ej, dog ikke hvad, men den giver en error code der er god at sende med HD rma hvis den skal sendes ind.......
Er der ikke garanti på mere og du får en error code er det en ide at få taget backup og få en ny disk......
Avatar billede spacewalker Nybegynder
28. april 2005 - 09:50 #2
Højreklik på drevet. Gå ind under egenskaber > Funktioner og tryk på Undersøg nu!
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2005 - 10:28 #3
Space: Den finder kun "software" og overfladefejl......
Den anden er meget mere grundig og undersøger selve HD.....og efter spørgers beskrivelse vil jeg mene det er selve disken der skal undersøges....
Avatar billede spacewalker Nybegynder
28. april 2005 - 10:46 #4
Den siger jo filstrukturen! Og beder om at man kører chkdsk! Så kan man jo altid gå videre med en mere dybtgående undersøgelse af harddisken, hvis chkdsk ikke løser problemet!
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2005 - 10:49 #5
jo men den forsvinder også......ikke et godt tegn.....og jo mere der rodes rundt på disken jo størrer sandsynlighed er der for flere fejl :)
Avatar billede spacewalker Nybegynder
28. april 2005 - 11:02 #6
Med mindre man sætter flueben i ret fejl automatisk når man følger mit råd, sker der jo ikke andet end at chkdsk kommer med en mere uddybende fejlmeddelelse! Den roder ikke så! Så kan man udfra fejlbeskrivelsen vurdere hvad man skal gøre!