Avatar billede xozzi Nybegynder
21. april 2005 - 15:26 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

WinXP Aktiverings problemer!

Hej Eksperter!

Jeg har for nyligt geninstalleret min windows XP, OG aktiveret den! (godt nok med en crack)
...men nu er den så begyndt at sige med en popup når jeg logger ind at jeg har X antal dage tilbage før jeg SKAL aktivere

Hvis jeg vælger JA kommer aktiverings-tingen op og siger "Du har allerede aktiveret denne Windows XP kopi"

og hvis jeg siger NEJ, logger den bare ind!

Jeg regnede egentligt med den bare ville stoppe med at sige det efter de 7 dage, fordi jeg har jo "aktiveret" ...
MEN! nu er tiden så gået og når jeg logger ind spørger den så om jeg vil aktivere, for at logge ind..

Hvis jeg trykker ja kommer den med samme aktiverings-ting, og når jeg trykker OK logger den af igen!!!

Trykker jeg nej til den første popup logger den bare af med det samme :/

- Hvad skal jeg gøre?
...jeg prøver lige at starte i fejlsikret og se om jeg kan logge ind der!!!

//Xozzi
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. april 2005 - 15:34 #1
Den eneste løsning på dette problem er at aktivere den på den rigtige og lovlige måde - det er meget muligt at der findes andre løsning, men de er ikke lovlige og vi, her på eksperten, kan ikke hjælpe dig med sådanne løsninger.
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 15:38 #2
Det er fordi din wpa.dbl (Windows Product Activation (WPA) for Windows XP) fil er 2kb, og din wpa.bak fil er 12kb de to filer skal være på ca.12 kb pr stk hvis du kan kommer ind på din computer skal du omdøbe din wpa.bak fil til wpa.dbl og rename wpa.dbl til wpa.dbl_old.

/Engvald
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 15:40 #3
der efter skal du kør en rep på den selv om det er ulovlig eller lovlig XP
Avatar billede xozzi Nybegynder
21. april 2005 - 15:48 #4
Og hvordan kan jeg komme til at rename dem hvis jeg ikke engang kan komme ind i windows??? kan kun komme til login screen..

og kan heller ikkei fejlsikret :(

....jeg sidder ved min bærbar, derfor jeg kan skrive :)
Avatar billede xozzi Nybegynder
21. april 2005 - 15:50 #5
og hvor ligger de? =)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. april 2005 - 15:52 #6
Microsoft Kundesupport
Telefon: 44 89 01 00
Åbningstider: mandag - fredag, kl. 9:00-17:00.

Selvom man har aktiveret sin XP én gang, er det muligt at bruge den igen - så prøv at snakke med deres kundesupport, de kan sikkert løse dit problem.
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 15:54 #7
Hvis du kan få fat i ERD Commander 2002 from Winternals og boot op på en cd kan du kommer ind på din computer (Super Utilities 2002)

/engvald

Welcome to the SuperUTL CD (Super Utilities 2002)
This is a multi-bootable CD which put a large varieties of powerful, intuitive tools and utilities together to allow you to perform repair and recovery operations on dead or damaged Windows 9x/NT/2000/XP.  These utilities mainly come from 3 famous sources: Winternals Administrator's Pak, Forensic Utility Suite and Norton Utilities.  Other than multi-bootable, the CD is equipped with an Autorun CD-Menu to make it more user-friendly under win32 environment.  There is a Tools Folder which contains additional tools and utilities to be used with the Windows 9x/NT/2000/XP.

Winternals Administrator's Pak
ERD Commander 2002 from Winternals is used as the skeleton of this CD.  When your server or workstation won't boot, you need ERD Commander 2002. ERD Commander 2002 boots dead system directly from CD into a Windows-like environment.  You'll have full access to the dead system's volumes, so you can diagnose and repair problems using tools located on the ERD Commander 2002 Start menu. And you'll have built-in network access to safely move data off of, or on to, the dead system. With ERD Commander 2002 you can repair a system quickly and easily, saving you time and rescuing your critical data.
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 15:55 #8
system32
Avatar billede xozzi Nybegynder
21. april 2005 - 15:57 #9
Er det gratis?
...og hvor kan jeg downloade?
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 15:57 #10
Og her er to ting som man kan kør fra run

regwiz /r
oobe/msoobe /a

/engvald
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 15:58 #11
jeg ved ikke og det er gratis.. søg på google

/engvald
Avatar billede engvald Nybegynder
21. april 2005 - 16:01 #12
OG = OM

jeg ved ikke om det gratis
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. april 2005 - 16:03 #13
xozzi >> Undskyld, men hvorfor gøre så vildt meget ud af det, når du kan lave én opringning og få det hele til at virke?
Avatar billede xozzi Nybegynder
21. april 2005 - 16:05 #14
Fordi som jeg har sagt startede jeg med at cracke min aktivering..
...så er ikke sikker på de "gider" hjælpe!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. april 2005 - 16:06 #15
- SÅ må du lave en geninstallering og aktivere rigtig
Avatar billede xozzi Nybegynder
21. april 2005 - 16:27 #16
Commander koster penge

Henter UltimateBootCD fra Ultimatebootcd.com

MEN! her på min bærbar er der kun en fil der hedder wpa.dbl, og ikke en fil der hedder wpa.bak så hvad skal jeg så gøre hvis min stationære heller ikka har en .BAK fil ? så kan jeg jo ikke omdøbe den :/
Avatar billede engvald Nybegynder
25. april 2005 - 11:59 #17
Hvis du ikke har en wpa.bak på din bærbarcomputer så er det noget l... har du søgt efter den.. har ikke prøvet at tag en bak fil fra en andre computer men det er et forsøg...
/engvald
Avatar billede engvald Nybegynder
08. maj 2005 - 19:25 #18
Husk at lukke den

/engvald