Avatar billede mbg1333 Nybegynder
21. april 2005 - 09:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

pure-ftpd public dir

Hej,

Jeg sidder her og roder med pure-ftpd. Jeg er kommet så langt som at brugersystemet nu kører via MySQL. Alle brugere har deres eget dir. I hvert af deres eget dir laver jeg så symbolic link til en "public" mappe. Jeg skal på en eller anden måde have lavet sådan at brugerne ikke kan slette andres filer. Problemet er at de jo kører over samme unix-bruger. Hvis det ikke kan lade sig gøre skal de så bare ikke kunne slette nogen filer overhovedet, men kun uploade i denne mappe. De skal stadig have slette-rettigheder i deres egen mappe og derfor kan jeg ikke blot sætte "KeepAllFiles yes" i pure-ftpd.conf.

Nogen der har nogen ideer til hvordan jeg løser dette?

Hjælp! :-)
Avatar billede janust Nybegynder
10. maj 2005 - 16:15 #1
Du skal vel prøve med at få sat specielle rettighedder for din public mappe, hmm.

Hvad med "chmod -R u+r-w /sti/til/public_mappe/". Jeg er ikke sikker på om det virker, da jeg ikke selv er så skrap til Linux premissions. Men prøv det og lad mig høre hvordan det gik =)
Avatar billede janust Nybegynder
10. maj 2005 - 16:17 #2
Du skal selfølgelig også sikre dig at pureftpd brugeren ejer "/sti/til/public_mappe/".

Gør det med "chown -R pureftpd:pureftpd /sti/til/public_mappe/"
Avatar billede janust Nybegynder
24. maj 2005 - 08:15 #3
Må vi høre hvordan det går med den offentligt tilgængelige mappe?
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
01. november 2005 - 00:46 #4
Jeg fandt desværre aldrig nogen løsning. :(