Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 20:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tv turner problemer (billedet hakker)

Hej
Jeg har købt et usb2 tv turner fra pinnacle
Min computer opfylder alle de anbefalte krav som står på pakken og aligevel køre det ikke flydende, lyden er perfekt men billede hakker af h...... til
hvordan kan det være?
og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2005 - 21:07 #1
Beskriv din maskine i detaljer!
Har du USB2?
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 21:12 #2
intel pentium 4 2400hz
1024 mb ram
win xp sp2
geforce 4 ti4200
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2005 - 21:30 #3
Et par forslag:
Kør Windows update - hvis du ikke allerede har gjort det efter installationen af tv tuneren.
Disable din antivirus inden du ser en film.
Start en film og åbn windows Jobliste - Er der nogle processer der tager meget CPU? i så fald hvilke?
Opdatér driveren til grafikkortet.
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 21:37 #4
okay
der var ingen opdateringer, men vision.exe kører meget højt (cpu: 50-70) og taskmgr.exe ligger omkring 20
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 21:40 #5
jeg har allerede opdateret driver til grafikkortet
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2005 - 22:12 #6
Hvad med antivirus?
Jeg kan ikke forstå at taskmgr.exe tager omkring 20 - min egen bruger aldrig ret meget.
Har du nogensinde fået tjekket en HiJachThis log?
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 22:16 #7
nej det har jeg ikke ved ikke hvad det er.
taskmgr.exe bliver først høj når jeg starter programmet
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2005 - 22:18 #8
Har du et antivirusprogram og har du prøvet at deaktivere det inden du bruger tuneren?
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 22:19 #9
ja
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 22:24 #10
antivirus programmet er: bullguard hvis det er nogen hjelp
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2005 - 22:28 #11
En HiJackThis log kan fortælle om du har en virus eller andet skidt på din computer. Jeg har en lille mistanke om at det kan være virus men jeg kan ikke selv tyde sådan en log.
Men du kan oprette et spørgsmål i viruskategorien sideløbende med dette spørgsmål.
Her er et link med instruktioner til at køre en HijackThis. Husk at hente programmet Spybot - det er et godt gratis program der scanner for spyware. Brug det regelmæsigt.
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Men jeg er ikke sikker på det er virus så lad dette spørgsmål stå - det kan være der er andre forslag. Jeg har ikke andre idéer

Held og lykke med det :o)
Avatar billede miovester Nybegynder
19. april 2005 - 22:32 #12
tak for forsøget
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:42 #13
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede miovester Nybegynder
13. maj 2005 - 12:37 #14
hvordan gør jeg det når der ikke er nogen der svarer

Jeg fandt ud af at det var en driver til min usb port der ikke var opdateret som den skulle.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. maj 2005 - 18:01 #15
Hvis der ikke er nogen svar, kan du bede den der har besvaret dit spørgsmål om at komme med et svar. Vi ved jo ikke om de forslag der er kommet har hjulpet :o)
Hvis ikke du har fået et svar du kan bruge efter ca. 14 dage eller selv har løst problemet, smider du selv et svar og tager pointene selv.
Avatar billede miovester Nybegynder
14. maj 2005 - 11:22 #16
jeg har løst problemet.
tak for hjælpen
Avatar billede boxer Nybegynder
14. maj 2005 - 12:45 #17
Velbekomme :o)
Så mangler du bare at markere dit eget navn (der hvor du har svaret) og trykke på acceptér - så er spørgsmålet lukket.