Avatar billede pzo Nybegynder
18. april 2005 - 14:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET og ASP

Jeg har fået en færdigt asp script som skulle kunne håndtere Active Directory login. Men da jeg ikke er en haj til asp.net (læs; aldrig har arbejdet med det), ville jeg høre om det er muligt at kunne afvikle scriptet, på min nuværende side, som er asp..

Jeg har forsøgt mig lidt frem, men kan ikke få det til at fungere når jeg f.eks. kalder scriptet/siden i en frame på min asp side, jeg får en asp.net fejlside frem.
Hvis jeg derimod kører det for sig selv, så er det ikke et problem at afvikle, og selve scriptet fungerer som det skal.

Mvh. Anders Larsen
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. april 2005 - 14:07 #1
Du kan sagtens blande ASP og ASP.NET sider på samme webserver.

.NET frameworket skal installeres og registreres på IIS for at du kan afvikle .aspx filer.
Avatar billede pzo Nybegynder
18. april 2005 - 14:12 #2
Problemet er ikke at jeg ikke kan afvikle ASP.NET sider.

Det kan jeg godt, hvis jeg kører det for sig selv i en virtuelt drev.

Problemet er når jeg forsøger at kalde ASP.NET i en frame på en ASP side.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 18:00 #3
pzo>> asp og asp.net kode kan ikke co-eksistere på SAMME side, men sagtens på HVER SIN side. Dvs. du kan godt have en aspx-side der linker til en asp-side., men du kan altså ikke bruge SSI på en asp-side for at inkludere noget kode fra en aspx-siden.

Det er lidt en sandhed med modifikationer, da man kan sætte AspCompat til true i asp.net, men dette vil jeg fraråde at begynde at rode sig ud i.

Istedet burde du omskrive dit asp-script til asp.net. Det burde ikke være det helt store problem, da .net sagtens kan benytte sig af COM-objecter, som jeg går ud fra du har brugt en del af.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 18:02 #4
du nævner forresten af "kalde scriptet/side". Kan du skære ud i pap her hvad du mener? Man kan ikke kalde en side. kode på en side bliver udført uafhængigt af en anden, med mindre man bruger noget SSI eller nedarv.
Avatar billede pzo Nybegynder
18. april 2005 - 19:29 #5
jeg har nogle dele af min side(virtuelle mapper, som der bare bliver linket til) som kører webdav og et tredjeparts asp system, derfor kan jeg ikke omskrive det til asp.net.

Resten af min side er asp, dog ikke reelt asp. Men det jeg skal bruge asp.net til er valideringen til de dele som er beskyttet.

Det jeg mener med at kalde det er at jeg har lagt scriptet op i en virtuel mappe, og så ellers bruger det i en frame i den almindelige asp side. Men så kan det ikke blive afviklet, det kan det derimod godt hvis jeg kalder det direkte i virtuelle mappe, udenom resten af siden.

Problemet er så bare at beholde valideringen, hvilket jeg ikke kan.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 21:40 #6
nu skal jeg lige være med her.

Den kode du har problemer med, er det asp eller asp.net?

Hvad er det for validering i asp.net du godt kan li'?
Avatar billede pzo Nybegynder
18. april 2005 - 22:14 #7
Det er asp.net som ikke fungere sammen med mit asp. Hvis jeg afvikler det for sig selv, så fungerer det (derfor ved jeg at scriptet virker :-) )

Det er en Active Directory validering, sådan man kan bruge en formular istedet for IIS's fine popup når man skal ind på et restricted område(som er på diskniveau styret af ntfs/AD rettigheder).
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 22:22 #8
well.. hvorfor kapser du så ikke din asp.net-script ind i en klasse for sig selv, og laver et COM-interface så du kan benytte det 100% i asp. På den måde skal du slet ikke tænke på .net.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpguide/html/cpconpackagingassemblyforcom.asp
http://www.west-wind.com/presentations/VfpDotNetInterop/DotNetFromVFP.asp
http://www.c-sharpcorner.com/Code/2003/Aug/ExportManagedCodeasUnmanaged.asp
Avatar billede pzo Nybegynder
05. januar 2006 - 15:41 #9