Avatar billede sajber Nybegynder
18. april 2005 - 11:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

cybercity adsl/ip telefoni og trådløs

Hej

Cybercity's ADSL/IP telefoni løsning involvere en Aethra Starvoice router, med 1 LAN forbindelse, og 2 telefonforbindelser bagpå.
det er jo ikke nok .....
kan man smække et access point i LAN forbindelsen i den router, og så ellers bare bruge wireless netkort i 2-3 PC'ere ? når routeren kun har en LAN udgang, vil den så tildele DHCP IP adresser til flere PC'ere når der benyttes et access point ?
Nemmeste ville være at sætte en trådløs router op istedet for den leverede, men så kommer IP telefoni ikke til at virke. og en trådløs router, efter cybercity's router, er ikke sådan lige er få til at virke, med mindre man slår bridging til på den trådløse, og slår DHCP fra, og selv opsætter IP adresserne på netkortene, plus man skal lige have en trådløs router som acceptere et straight thru UTP kabel selvom den sættes til en anden router....

Har nogen prøvet dette ? altså sætte et access point til Aethra starvoice router ?
Avatar billede atra Nybegynder
18. april 2005 - 12:02 #1
Det burde være muligt at sætte et access point til og stadig får tildelt ip'er fra dhcp'en i routeren.

jeg har selv CC kører godt nok med en zyxel router (R650) men jeg har sat en switch på for at have flere maskiner på og det virker fint.

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/fysisk_tilslutning/    <---- istedet for det der er vist sætter du bare kablet (B) i dit access point. du kan evt. smide en hub/switch på først og se om det virker :-)
Avatar billede sajber Nybegynder
09. maj 2005 - 12:04 #2
nå men til andre med samme "problem" ....

Internetrouteren forbindes til den trådløse routers LAN port, IKKE til WAN !
så sættes den trådløse routers IP adresse fast til den første IP adresse Inet routeren vil tildele. DHCP slås fra på begge routere, for at undgå problemer med dhcp pakker de 2 imellem. PC'erne sættes til faste ip adresse i adresse rummet lige efter router adressen.
På nogle routere er det nødvendigt at slå bridging til over LAN portene, men på andre "opdager" den trådløse router det selv.
TADA.WAV ... så virker det ....
router sluttet til router, uden access point, dvs. med mulighed for både trådløse PC'ere og pcere med kabling.
Avatar billede sajber Nybegynder
09. maj 2005 - 12:04 #3
løst