Avatar billede tbuch Juniormester
17. april 2005 - 09:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MPEG kan ikke slettes

Hej Jeg leder efter et svar, hvor jeg får mulighed for at slette mine mpeg-filer (med forkortelsen .mpg) på almindelig vis (altså v.hj.a. delete)
Det er altså ikke noget problem for mig at slette mpeg-filerne på alternative måder, men da disse er lidt mere tidskrævende ønsker jeg at kunne slette på den almindelig måde

Jeg kender til AVI-problemet i WinXP men har altså ikke hørt om det samme er gældende for MPEG filer
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 10:31 #1
Prøv at kigge task manager igennem for at se om der skulle være en skjult process på et program der bruger disse filer ?

Hvad besked får du når du prøver at slette filerne ? og hvad alternativ måde er det du snakker om ?
Avatar billede tbuch Juniormester
17. april 2005 - 11:03 #2
Jeg får besked om at der er et andet program som bruger filen.

Det der med Task-maneger er jeg ikke helt med på (Task maneger = jobliste?)

kan det være nogen hjælp: hvad alternativ måde er det du snakker om ?

På forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 11:06 #3
Ved godt du ikke er interesseret i alternativer, men kig evt. på http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

og ellers angående dit problem så er det underligt filerne står som aktive.. sikker på det gælder alle mpeg filer? og ikke blot et par stykker?
Avatar billede tbuch Juniormester
17. april 2005 - 11:10 #4
Blot et par stykker er "aktive"
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 11:15 #5
så er du tvunget til at slette dem med fx drdelete.. det er fejl at de gør det.
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 12:03 #6
Fordi de er aktive er fordi et program bruger dem...

Ja det er joblisten du skal kigge i, kig for eksempel efter:
WinAmp
Windows Media Player
PowerDVD
Eller hvad du ellers måtte have der bruger de filer.....
Det kan også være iexplore der har åbne sessions, selv om den ser lukket ud.....

Du kan evt. prøve at gå i fejlsikret tilstand og se om du kan slette dem der.....
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 12:04 #7
tubber >> Ikke nødvendigvis.. lyder som skøre filer i mine ører:) Hvis et program bruger Dem burde et genstart være nok
Avatar billede hcma Novice
17. april 2005 - 12:08 #8
mon ikke det er lidt af samme problem som med *.avi filer
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#kan_ikke_slette_fil
Avatar billede tubber Juniormester
17. april 2005 - 12:16 #9
de kan være reseveret.....

Nogle programmer reservere filer og/eller mapper.......så hvis den fil man vil slettet har været den sidste åbnet i sådan et program er den låst til en anden har været åbnet....
Avatar billede webwarp Nybegynder
18. april 2005 - 16:13 #10
Bare start op i fejlsikret (F8) og slet den der så er der ikk nogen programmer der kan have lagt beslag på den
Avatar billede tbuch Juniormester
19. april 2005 - 08:42 #11
Fra spørgsmålsindehaver:

Beklager at jeg har været lidt sløvt, men der er lige kommet noget i vejen, så jeg måtte til jylland og sidder nu med en meget dyr modemopkobling.

Kort kan det siges at alle forslag er prøvet uden held (Genstart, avi-problemet, fejlsikret og så videre) på nær joblisten, den indeholder en liste så langt og uanset det, så skuller der normalt ikke være noget program der går ind og hygger sig med MPEG filerne uden at jeg har aktiveret det
Avatar billede tubber Juniormester
19. april 2005 - 08:52 #12
Der er desværre ikke noget normalt i denne verden....
Det kan være en vira eller en spyware der driller....
Avatar billede tubber Juniormester
19. april 2005 - 08:56 #13
Hvad for programmer har du installeret som kan bruge mpeg filer ?
Har du en opdateret virus chekker ?
Har du en opdateret spyware chekker ?
Avatar billede tubber Juniormester
19. april 2005 - 09:17 #14
Her er noget fra ms site:

Delete - Can't Delete Files or Folders

Checkpoints/workarounds: Test the Delete after each suggestion.

1. Go to Start/Run/CMD and type in: RD /S [drive:] path
2. Open Notepad and save the (blank) file with the name of the undeletable file. Under save as, navigate to the file, delete.
3. Move the file into a new directory and then delete the directory.

4. Close all open apps. Open a command prompt (Start/Run/CMD) and navigate to the directory with the offending file(s). Then open the Task Manager and click on the Processes tab, select "explorer.exe" under Image Name. Click "End Process".

In the opened Command Prompt, DEL the offending files (DEL *.mpg, DEL mus*.avi, DEL test.wmv, etc.) Once done, go back to the task manager and click on the Applications tab. Click the "New Task..." button. in the dialog, type explorer.exe and click OK.

Note: Could also opt for: ATTRIB -H -R -S filename before the DEL.

5. Or you can use Process Explorer:  http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml.  Use the search function to find every handle that Explorer.Exe has open and close them (right-click on the file and choose 'close handle'). Then delete the file(s) in question.

NTFS: "Access Denied" Error Message When You Try to Delete a File
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;298345

Delete - AVI, MPG... files (access denied error)

Close all open apps. Open a command prompt and navigate to the directory with the offending files. Then open the Task Manager and click on the Processes tab. select "Explorer.Exe" under Image Name. Click "End Process".

Now you will only have the command prompt and the task manager. In the Command Prompt, DEL the offending files (DEL *.mpg, DEL mus*.avi, DEL test.wmv, etc.)

The files should now delete without a problem. Now go back to the task manager and click on the Applications tab. Click the "New Task..." button. in the dialog, type Explorer.Exe and click OK.

Process Explorer shows you information about which handles and DLLs processes have opened or loaded.  Use the search function to find every handle that Explorer.Exe has open and close them (right-click on the file and choose 'close handle'). Then delete the file(s) in question.

Delete - Permission Denied When Trying to Delete Folders/Files

Windows Explorer/Tools/Folder Options/View/Unmark "Use Simple File Sharing". Right click the folder/file in question/Properties/Security/Advanced/Owner/Set Permissions.

HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q308421

HOW TO: Set, View, Change, or Remove File and Folder Permissions

HOW TO: Disable Simplified Sharing and Password-Protect a Shared Folder in Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q307874&

More information here:
http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_mydocs.htm

Tip:  "Cannot Delete [name of file]: Cannot Find the Specified Path. Make sure you specify the correct path."
          Right click the Recycle Bin/Properties/Check: Do Not Move Files to the Recycle Bin...

Tip:  Recover and Restore Deleted Files (Line 36)
        http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Delete - Recycle Bin

Error Deleting File or Folder Cannot delete (filename): Cannot find the specified path.  Make sure you specify the correct path and file name.

To correct:  Right click the Recycle Bin/Properties/Check: Do Not Move Files to the Recycle Bin...

Troubleshooting the Recycle Bin
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_qr.htm#rb

Recover and Restore Deleted Files (Line 36)
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede tbuch Juniormester
20. april 2005 - 08:34 #15
Jeg takker for de mange råd, men er som sagt i øjebliket ikke til stede ved omtalte PC - Jeg håber at vende tilbage tids nok til, at I ikke har mistet interessen helt

Venlig Hilsen
t-buch
Avatar billede tbuch Juniormester
06. december 2005 - 13:31 #16
Problemmet er ikke løst - men jeg anvender et program ved navn Unlocker, som kan klare - men bare ikke en særlig fiks løsning

Til tubber
Gider du ikke at poste et svar, så jeg kan få lukket og slukket og du kan få lidt point for din ihærdighed

NB
Ingen spyware - problemmet er der både på min egen og min kammerats nyinstalleret PC
Avatar billede tbuch Juniormester
05. januar 2006 - 21:01 #17
Tupper du skal poste et svar nu, da jeg lukker ned om et par dage