Avatar billede kims2 Nybegynder
17. april 2005 - 00:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dual channel problemer

Jeg har problemer med at få dual channel til at virke!!

Jeg har lige købt nogle RAM magen til dem jeg har i i forvejen -  Kingston DDR400, 512 MB

Men den skriver stadig når jeg starter op at den kører single channel??

Mit bundkort er et Asus P4C800-E Deluxe og jeg har sat ram i de rigtige slots.
Jeg kan se at hvis jeg kører MEMtest, så kender den ikke så manger oplysninger på de "gamle" ram jeg har i som de nye. Rammene er identiske og er købt under samme varenummer ved SHG. Nogen der ved hvad der kan være galt??

Mvh
Kim
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 09:07 #1
Hmm, det lyder for mig som de ikke er helt ens.

Prøv lige at resette din BIOS til default. Ofte kræves dette, når man bare smider nye RAM i.
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 09:10 #2
Avatar billede kims2 Nybegynder
17. april 2005 - 20:26 #3
Jeg har prøvet at resette BIOS, og når jeg gør det så vil den ikke starte op før jeg manuelt har været inde og sætte indstillingerne for rammene??

Hvordan lukker man et spørgsmål hvor der ikke har været nogle svar?
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2005 - 20:27 #4
Avatar billede kims2 Nybegynder
17. april 2005 - 21:10 #5
nogen der har nogle forslag til hvad der kan være i vejen
Avatar billede kims2 Nybegynder
18. april 2005 - 20:46 #6
Er ingen der har været ude for noget lignende før?
Avatar billede kims2 Nybegynder
20. april 2005 - 18:41 #7
lukker