Avatar billede bacarden Nybegynder
15. april 2005 - 22:08 Der er 5 kommentarer

Microsoft JET Database Engine error '80004005'

Jeg har et webhotel hos Cliche når jeg prøver at skrive til databasen får jeg den her fejl "Microsoft JET Database Engine error '80004005'"

'd:\db\Tilmelding.mdb' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides. /SetDBconn.inc, line 10

Filen ligger på serveren i mappen \db\

Her er filen der connecter til database
<%
' Connect til databasen

Dim MyConn, objKundeRS

strConnect = "Data Source=d:/db/Tilmelding.mdb;PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"

Set MyConn  = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.Open strConnect

%>

Hvordan tjekker jeg at databasen er fuldt skrivbar? og hvad er selve problemet??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. april 2005 - 22:17 #1
Prøv med \ i stedet for /.. Den nævner intet mht skriverettigheder..
Avatar billede bacarden Nybegynder
15. april 2005 - 22:24 #2
Microsoft JET Database Engine error '80004005'

'd:\db\Tilmelding.mdb' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.

/SetDBconn.inc, line 10
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. april 2005 - 22:42 #3
Man plejer at skulle bruge Server.Mappath("d:\....") eller Server.Mappath("/...")
Prøv det.

Det plejer jeg at bruge, når jeg bruger en Access database med ASP..
Avatar billede bacarden Nybegynder
15. april 2005 - 22:50 #4
har du et fuldt script?
jeg anvender det der som en include fil, kan du lave et hurtigt tilsvarende
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. april 2005 - 23:01 #5
Jeg har ikke lige et script, men se her: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp