Avatar billede cmau Nybegynder
13. april 2005 - 21:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

få xxx.babegalleri.dk til at pege mod babegalleri.dk/babe.php?url

Hejsa

Mig og nogle venner får hostet siden babegalleri.dk hos powerhosting. Jeg spurgte dem så om hvordan man
kunne via .htaccess-filen gøre sådan, at hvis subdoænet ikke fantes,
så åbnede den http://babegalleri.dk/babe.php?url=xxx
xxx står for det brugeren har intastet.

Det svarede de at jeg skulle lave noget med mod_rewrite, i en .htaccess fil, men kan ikke rigtig finde noget ordenligt om det, så derfor spørger jeg:

Er der nogle af jer der kan lave det?
Avatar billede detox Nybegynder
14. april 2005 - 12:18 #1
Tjek det ud her:
http://mbn.dk/?aid=31
Avatar billede cmau Nybegynder
14. april 2005 - 13:55 #2
Har lige læst hele siden 2 gange og får intet ud af det og af hvad jeg kan se er der da ikke noget om at sende subdomæner videre.
Avatar billede cmau Nybegynder
14. april 2005 - 16:04 #3
Måske har du ikk helt forstået det. Hmm hvis du kan lave noget som nusmefisk.dk, så kan jeg godt selv ændre lige de sidste ting så det virker som jeg vil have det.

Altså bare lav sådan at når man går ind på hej.babegalleri.dk skriver den hej
Avatar billede webt Nybegynder
16. april 2005 - 12:11 #4
Hejsa, jeg ved ikke om du har fået svar på dette spørgsmål men du kan gøre det sådan her:
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.babegalleri\.dk$ [NC]
# Undlad at gøre det med www
RewriteCond %1 !^www$ [NC]
# Rewrite forespørgsel
RewriteRule ^$ /babe?url=%1

Mvh
Martin
Avatar billede cmau Nybegynder
16. april 2005 - 12:18 #5
Det virker ikke prøv selv:

http://cmau.babegalleri.dk
Avatar billede webt Nybegynder
16. april 2005 - 12:20 #6
skulle selvfølgelig også stå RewriteRule ^$ /babe.php?url=%1 men det er ikke det der er problemet - har du smit det i en .htaccess fil i roden af babegalleri.dk?
Avatar billede cmau Nybegynder
16. april 2005 - 12:23 #7
Nedenstående ligger i en .htaccess fil i roden (hvis man kunne åbne den var det www.babegalleri.dk/.htaccess):

ErrorDocument 404 /index.php
ErrorDocument 403 /index.php

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.babegalleri\.dk$ [NC]
# Undlad at gøre det med www
RewriteCond %1 !^www$ [NC]
# Rewrite forespørgsel
RewriteRule ^$ /babe.php?url=%1
Avatar billede cmau Nybegynder
16. april 2005 - 12:24 #8
Nu virker det :D

Ved ikke lige hvad jeg gjorde eller du gjorde

Tusind tak!!
Avatar billede webt Nybegynder
16. april 2005 - 12:28 #9
Så lidt, mod rewrite kan være lidt besværlig at ha med at gøre men når det virker virker det :), lidt sjovt I er hostet ved powerhosting, min kæreste er i praktik hos dem
Avatar billede cmau Nybegynder
16. april 2005 - 12:35 #10
Ok :)

Fedt. De er rigtig venlige og hjælper gerne :D
Avatar billede cmau Nybegynder
16. april 2005 - 12:39 #11
Ved du hvorfor jeg så ikke kan gå ind på www.cmau.babegalleri.dk?
Avatar billede webt Nybegynder
16. april 2005 - 13:51 #12
Pga udformningen af rewriten,, du kan gøre sådan her i stedet:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.([^.]+)\.babegalleri\.dk$ [NC]
RewriteRule ^$ /babe.php?url=%1
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([^.]+)\.babegalleri\.dk$ [NC]
RewriteCond %1 !^www$ [NC]
RewriteRule ^$ /babe.php?url=%1

Om det er den mest effektive måde at gøre det på ved jeg ikke, men det virker i hvert fald :)

Mvh Martin
Avatar billede webt Nybegynder
16. april 2005 - 13:54 #13
hvis der er mere er du velkommen til at maile mail@martin-nielsen.com
Avatar billede cmau Nybegynder
16. april 2005 - 14:10 #14
Okay tusind tak :D