Avatar billede drage Nybegynder
30. marts 2001 - 17:04 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Bøvl med database !

Hej - jeg forsøger at lave et sted hvor jeg og en anden kan til føje nyheder i en database, det skulle foregå sådan at man kunne vælge hvem man var i en form !
Indtil videre har jeg forsøgt med følgene !

if ( $udgiver == \"Torben\" ) {
$email == \"webmaster/@subcubes.dk\" AND $website == \"http://www.subcubes.dk\"
}
elseif ( $udgiver == \"Mika\" ) {
$email == \"gfx/@blarp.dk\" AND $website == \"http://www.mind-tech.dk\"
}

$insertSQL = \"INSERT INTO nyheder(id, navn, beskrivelse, source, udgiver, email, website, grad, count)

VALUES(\'$id\', \'$navn\',\'$beskrivelse\', \'$udgiver\', \'$email\', \'$website\', \'$grad\', \'1\')\";

- Men det vil ikke lige virke ( sikkert derfor at jeg spørger :) ), hvad gør jeg galt ?
Avatar billede a_c Nybegynder
30. marts 2001 - 17:08 #1
Hvad er fejle meddelsen
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 17:08 #2
$email == \"webmaster/@subcubes.dk\" AND $website == \"http://www.subcubes.dk\"
skal rettes til
$email = \"webmaster/@subcubes.dk\";
$website = \"http://www.subcubes\";

samme rettelse under elseif :)
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 17:11 #3
nå?
Avatar billede drage Nybegynder
30. marts 2001 - 17:12 #4
Masterbp... YEAH - genialt, det virker jo upåklaligeligt nu :)

Jeg kom til at afvise, kan du ikke lige svare igen så du kan få dine points ?
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 17:13 #5
jow :)
Avatar billede drage Nybegynder
30. marts 2001 - 17:14 #6
Nix forresten, det virker ikke... Nu sætter den kun navnet ind, men ingen ting ved email og website !
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 17:16 #7
erhm - Du skal vist vise lidt mere af din kode, hvis man skal have en chance for at hjælpe :)
Avatar billede drage Nybegynder
30. marts 2001 - 17:18 #8
Yeps - okay, her kommer hele balladen så !

<?
require(\"../recycle/mysql.php\");
con_db();

$query=mysql_query(\"select * from php order by id desc\");
$antal=mysql_num_rows($query);

if ( $udgiver == \"Torben\" ) {
$email == \"webmaster/@subcubes.dk\"; $website == \"http://www.subcubes.dk\";
}
elseif ( $udgiver == \"Mika\" ) {
$email == \"gfx/@blarp.dk\"; $website == \"http://www.mind-tech.dk\";
}

@$id=mysql_result($query, 0, \"id\");
$id++;

$insertSQL = \"INSERT INTO $kategori (id, navn, beskrivelse, source, udgiver, email, website, grad, count)
VALUES(\'$id\', \'$navn\',\'$beskrivelse\', \'$source\', \'$udgiver\', \'$email\', \'$website\', \'$grad\', \'1\')\";

mysql_query($insertSQL);
echo mysql_error();

echo \'<a href=\"java script:history.go(-1)\">Tilbage</a><br>
      <a href=\"../index.php\">Startsiden</a>\';

?>
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 17:21 #9
lav lige en
  echo $insertSQL;
lige inden linien
  mysql_query($insertSQL)
for lige at se hvad der kommer med :)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 17:56 #10
Prøv at fjerne det ene = i hver af de to linier. == bruges kun ved sammenligninger, mens variabler sættes med et enkelt =.
Derudover, hvad bruger du så /@ til? For at escape et tegn, så skal du sætte \\@. Er det det du forsøger?
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 17:59 #11
Jeg vil æde en kaktus på, at det er din sammenligning (som bla.!) giver problemer. Denne er lidt bedre:
<?
require(\"../recycle/mysql.php\");
con_db();

$query=mysql_query(\"select * from php order by id desc\");
$antal=mysql_num_rows($query);

if ( strtolower ($udgiver) == \"torben\" ) {
$email = \"webmaster\\@subcubes.dk\"; $website = \"http://www.subcubes.dk\";
}
elseif ( strtolower ($udgiver) == \"mika\" ) {
$email = \"gfx\\@blarp.dk\"; $website = \"http://www.mind-tech.dk\";
}

$id=@mysql_result($query, 0, \"id\");
$id++;

$insertSQL = \"INSERT INTO $kategori (id, navn, beskrivelse, source, udgiver, email, website, grad, count)
VALUES(\'$id\', \'$navn\',\'$beskrivelse\', \'$source\', \'$udgiver\', \'$email\', \'$website\', \'$grad\', \'1\')\";

mysql_query($insertSQL);
echo mysql_error();

echo \'<a href=\"java script:history.go(-1)\">Tilbage</a><br>
      <a href=\"../index.php\">Startsiden</a>\';

?>
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 18:15 #12
masterbp : My point exactly! :o)
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:16 #13
Tja - så mangler vi bare at opgavestilleren også fatter det .-)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 18:17 #14
He, lad os da håbe han falder forbi snart. :o)
Skal da lige høre, hvis det nu skulle være løsningen, kom du selv på det, eller skrev du det efter mit svar?
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:19 #15
well - se min tidligere komment

$email == \"webmaster/@subcubes.dk\" AND $website == \"http://www.subcubes.dk\"
skal rettes til
$email = \"webmaster/@subcubes.dk\";
$website = \"http://www.subcubes\";

samme rettelse under elseif :)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 18:20 #16
*LOL* Do\'h! Den så jeg da SLET ikke! *Gg*
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:20 #17
hehe .-)
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:21 #18
underlig side du har btw
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 18:22 #19
Hvad mener du?
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:23 #20
www.middleofnowhere.dk

lidt syret design :)
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 18:24 #21
Aaah... kan du lide det? *gg*
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:25 #22
næh - ik rigtigt, men det er jo bedre end mit, idet jeg slet ikke har lavet noget .|
Avatar billede parazite Nybegynder
30. marts 2001 - 18:26 #23
*LooL* Ja okaj... sådan kan men vel se på det... :o)

Hvad så med http://www.bitness.dk/?
Avatar billede masterbp Nybegynder
30. marts 2001 - 18:28 #24
LIdt i samme, men bedre lavet :)
Avatar billede drage Nybegynder
30. marts 2001 - 19:57 #25
hmm - jeg var lige væk - lortet gik ned... - prøver lige det der kode gejl i siger !
Avatar billede drage Nybegynder
30. marts 2001 - 20:01 #26
Yeah - masterbp, du er for sindsyg... Tak for hjælpen !