Avatar billede frosig Nybegynder
13. april 2005 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Nyt grafikkort

Hejsa

Jeg skal købe nyt grafikkort til kærestens computer (jeg er blevet lidt træt af det GeForce2, som hun har nu), men hvilket skal jeg købe? Jeg (eller hun) er lidt nærig, så budgettet ligger på 1000,-. Jeg kan måske få hende lidt længere op, men så skal der meget gode argumenter til...

Alle forslag er velkomne, og der behøver kun at være (gode) argumenter med, hvis prisen er over de 1000,- :-)

/frosig
Avatar billede jokkejensen Novice
13. april 2005 - 13:52 #1
Det kommer lidt an på så meget..

Men mit udgangspunkt er altid at finde en "troværdig" test af forskellige grafikkort i forskellige prisklasser, denne sammen ligner jeg så med www.edbpriser.dk hvorpå jeg kan få mest "power" for mine penge..

Det eneste du skal gøre op med dig selv er om den skal bruges til spil, altså tage den benchmark der passer til dig..

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html

Her er en fin liste, hvori der findes mange grafikkort til under 1000 kr...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104534

<-- der rammer vi nok grænsen.. men forsøg at finde priser på grafikkort der har fået højere points i benchmarken og find der efter deres pris..

Happy Hunting..

Jokke Jensen
Avatar billede frosig Nybegynder
13. april 2005 - 14:28 #2
Jeg har kigget lidt på www.tomshardware.com, men den test, som du henviser til, er jo omkring 6 måneder gammel og i computerverdenen er det jo næsten en menneskealder... Der er kommet en del nye kort, som ikke er med, og jeg kunne forestille mig, at de måske er et bedre køb... Nogle forslag?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. april 2005 - 14:32 #3
ikke nye chipset.. jeg syntes nu de fleste er repræsenteret der... dog ikke x300 og de små radeon, men de er jo ikke aktuelle..
Avatar billede frosig Nybegynder
13. april 2005 - 19:20 #6
Nu står valget mellem et GeForce 6600 og et GeForce 6600GT, men hvor stor er forskellen i ydelse? 6600GT koster ca. 50% mere, men får man også det samme i ydelse?
Avatar billede c-holst Novice
13. april 2005 - 19:43 #7
her er en test der indikerer forskellen mellem blandt andet de to kort i en given situation. langt nede i testen er der links til bencmarks
http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-5.html

og der er sikkert mere i de andre links du tidligere har fået. folkene bag de sider elsker jo at sammenligne:---)
Avatar billede frosig Nybegynder
14. april 2005 - 21:46 #8
Det blev til et GeForce 6600GT :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. april 2005 - 13:27 #9
takker ... held og lykke med det :)