Avatar billede nik-nak Nybegynder
12. april 2005 - 18:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gør almindelig DVD regions fri med software.

Hej Eksperter!
Jeg har en normal DVD-Afspiller producenten er Scan Sonic og jeg vil gerne købe Knight Rider Season 2, det er en NTSC, USA film med region 1. Kan jeg ikke få gjort den kode fri ved at kopiere et stykke software ind på en dvd og proppe den i maskinen eller noget i den stil eller skal jeg lade en butik om det???
er det ikke noget man kan fikse selv på en eller anden måde?

vh
Nick
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2005 - 18:54 #1
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2005 - 18:55 #2
ups sorry læste forkert, troede det var en til en computer, det mærke lyder umiddelbart som det er en DVD dom allerede er kodefri *S*
Avatar billede nik-nak Nybegynder
12. april 2005 - 18:56 #3
er det meningen at jeg skal rippe filmen med det software og så kan jeg se det på min stationære scansonic DVD afspiller som er koblet til fjernsynet? det er det der er meningen.
Avatar billede nik-nak Nybegynder
12. april 2005 - 19:29 #4
jeg skal bare bruge software som gør at jeg kan se region 1 og for den sagsskyld alle andre på min DVD afspiller scansonic uden at skulle kopiere DVDen først.
Avatar billede ru-jo Nybegynder
12. april 2005 - 23:09 #5
kender ikke noget program der kan hjælpe dig men hvorfor ikke bare bruge dit dvd-drev på computeren og tilslutte den til fjernsynet??
det er da lige så fint!
Avatar billede nik-nak Nybegynder
13. april 2005 - 09:57 #6
jeg har haft en del problemer med TV-Out nogle gange virker det andre gange ikke jeg har ingen forklaring men jeg vil gå hjem og prøve det tak.
Screem Brille jeg kan ikke få dit program til at virke jeg prøvede det men det var stadig sort/hvid.
kan du gi mig en guide eller sådan noget??
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 11:11 #7
nik-nak det program jeg henviste til gør bare at dit DVD drev vil se ud som at det er kodefrit, grundet til dit bilelde er sort / hvidt er enten at du har valgt en forkert indgang på dit TV (at det f,eks står til at modtage et composite signal og du benytter et S-Video kabel) eller dit TV ikke understøtter NTSC billed formatet, du burde kunne indstille dit grafikkort til at sende et PAL signal ud konstant men ikke alle kan dette.

Hvis du fortæller hvilket grafikkort du har er det lidt nemmere at hjælpe dig / fortælle hvad eller hvordan du for farver på dit tv.
Avatar billede nik-nak Nybegynder
13. april 2005 - 13:39 #8
jeg har ikke prøvet TV-Out endnu, men kortet er Nvidia Geforce 4 MX 440. Mit fjernsyn er et almidelig Pal TV af producent Phillips og DVD maskinen er Scansonic. jeg satte mit kopiereings program til at den skulle være kodefri men det hjalp ikke. samtidig med at AnyDVD kørte.
Avatar billede nik-nak Nybegynder
13. april 2005 - 13:41 #9
selve computeren har ingen problemer med at vise dvden i farver kun mit fjernsyn og jeg prøvede også at sætte min DVD til NTSC og Til Pal det ændrede ikke på DVD filmen men velkomst billede på DVDen blev i farver.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 15:31 #10
Og du har sat dit tv op til at NTSC / PAL detektion ? (lyder nemlig som tv står i PAL mode only)
Avatar billede nik-nak Nybegynder
13. april 2005 - 15:33 #11
hvorn gør jeg det...jeg har ikke gjordt noget ved mit TV kunne kun sætte min DVD scansonic op til enten Pal eller NTSC.kan ikke gøre noget ved mit TV.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2005 - 15:38 #12
Kan ikke huske hvordan det gøres på dit tv, det vil stå i din manual *S*
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. april 2005 - 10:36 #13
Hej nik-nak... På denne side fandt jeg et "hack" til min egen United 3151 dvd-afspiller, så jeg kan se alle regioner på den. I mit tilfælde skulle jeg bare trykke fire taster på fjernbetjeningen, inden jeg loade dvd'en :- ) ---> http://www.dvdanswers.com
--->
Kunne dog ikke lige finde dit mærke på siden - prøv selv hvis du evt. har model-nummeret... eller søg evt på google
Avatar billede nik-nak Nybegynder
25. april 2005 - 09:01 #14
jeg har fundet ud af det, man skulle bare indstille DVDen den har været regions fri hele tiden.