Avatar billede svenni Nybegynder
12. april 2005 - 11:13 Der er 7 kommentarer

Hjælp til valg af PDA - Et krav

Hey,

Jeg skal købe en PDA men, ved ikke hvad for en da jeg har et krav. Den skal kunne gå på internettet over alt uden forbindelse til en mobil.

Jeg har kigget på Ipaq 4700 men, ved ikke om den opfylder det krav. Er generelt vild med Ipaq..!

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd TAK
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2005 - 11:44 #1
Den skal have GPRS understøttelse for at kunne gå på nettet over alt (også hvor der ikke er wifi dækning) det kræver et SIM kort.

Syntes ikke det ser ud til at en IPAQ 4700 understøtter GPRS.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2005 - 11:47 #2
Det ser ud til at en h6340 kan! Men den har bare en mobil indbygget!
Avatar billede svenni Nybegynder
12. april 2005 - 11:54 #3
Okay, hvad med en Qtec 2020...?? Den kan vel dække over alt eller hvad!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2005 - 12:37 #4
Tjo, det ser det ud til, men spørg forhandleren om den kan det du vil, den kan jo tilsyneladende mail!
Avatar billede badazz Novice
13. april 2005 - 00:29 #5
Med Qtec 2020 og Ipaq 6340 kan du gå på nettet, via et simkort med GPRS abbonoment på, der er mulighed for at tjekke mail, mv. vha GPRS´en jeg har selv en ipaq6340 fra HP, og er godt tilfreds med den, samtidigt kan den bruges som mobiltelefon, og har indbygget netværk, så du kan gå på nettet den vej, hvis der er et hotspot i nærheden. eller på dit eget trådløse hjemmenetværk, bemærk at hastigheden ikke er så hurtig med GPRS og tjek med din tele operatør hvad MB prisen er inden du bruger det overdrevent.. mener at prisen pr. MB ligger på 15-20 kr i DK og 50-300 kr i udlandet..
Avatar billede mc_goblen Praktikant
18. april 2005 - 10:23 #6
Hej,

jeg har en selv Qtek 9090 (http://klingtech.dk/produkter/qtek-9090.php) og den vil opfylde dine krav.

Da den har SIM-slot kan den helt erstatte din mobil (hvilket virker perfekt).
Den har GPRS-understøttelse så har du et GPRS abbonnement (hos f.eks. Telmore er dette gratis at oprette. Koster kun 10 kr. pr. MB) (GPRS kører dog KUNpå GSM 900) (Hastighed her hjemme omkring 50 kbps, dog er teoretisk max hastighed 172.2 kbps).

Ud over GPRS kan du benytte dig af High Speed Data (30-50 kbps), og det koster alm minuttaks.

Der ud over har Qtek WLAN, Bluetooth og Infrarød.

Har du spørgsmål så fyr løs.
Avatar billede badazz Novice
29. april 2005 - 00:00 #7
lukketid??