Avatar billede zeff Nybegynder
11. april 2005 - 14:21 Der er 7 kommentarer

Et godt 3D program..som en der aldrig har prøvet kan finde ud af

Hej

Er der nogen der kender et godt 3D program som en der aldrig har prøvet at lege med det kan finde ud af...

Har hørt Wings3d og blender3d er godt. Men ved ikke om der er nogen der er gode og gratis..Helt på dansk, men det er vist ik muligt.

SÅ mange svar som mulig. TAK :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. april 2005 - 14:24 #1
3d studio max  er et af de største og mest avanceret
Maya - er ligeledes meget stort og svært at komme i gang med
blender - super program og nogenlunde let at gå til hvis man har lyst til at sætte sig ind i det
andre programmer
Cinema 4d
lightwave
softimage
Avatar billede 3dmax Nybegynder
11. april 2005 - 23:03 #2
Nok det medst simple 3D program er Swift 3D.
Det er et meget brugervenligt program i modsætning til fx 3D Max, og der er kommet flere funktioner til programmet i den nyeste version 4. Og så koster under 1/10 af Max.
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. april 2005 - 22:03 #3
Er Swift3d ikke bare perspektivering ?

Har også hørt en masse godt om blender. Og som det sagt så det gratis. Har selv kigget på det men syntes det virker primitivt og rodet, nok fordi jeg har vendet mig til Cad og 3dsmaxs interface.

www.hamsterking.dk er der en dansk guide til programmet hvis du får lyst til at gå i krig med det :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. april 2005 - 22:04 #4
.com er det enda :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. april 2005 - 22:06 #5
michael - blender er måske rodet, men primitiv vil jeg ikke sige, nu er linket blevet væk for mig, men det var en mand der brugte blender, og de billeder han kunne lave var ikke primitive.

men ingen tvivl om max er et langt større program, men koster jo også en del tudser mer end blender
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. april 2005 - 22:12 #6
Nah de brugte blender i spiderman så helt primitivt er det nok ikke ;)
Avatar billede henrixx Praktikant
14. april 2005 - 13:59 #7
Du kunne også overveje at prøve kræfter med Caligari's gameSpace Light(gratis) http://www.caligari.com/gamespace/gsl/gsl.asp - jeg er selv igang med at prøve det og er meget positiv overfor det.

På gamespace sitet findes der er også to video tutorials, hvor man lærer, at modeler en figur og skinne den.