Avatar billede jalte Nybegynder
10. april 2005 - 19:20 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

køb af router

landet ligger sådan at jeg har en speedstream 5711 router fra tdc proa@acc, og den har så godt som alle porte blokket :|.. så tænkte, kan man egentligt bar købe en ny og put i stikket, eller er det ikke så nemt???
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
10. april 2005 - 19:37 #1
Det kan du godt. Hvis du har en IP-adresse der er tildelt via DHCP kan den adresse være låst i tdc's DHCP server. Så slukker du alt dit udstyr og venter ca. 1 time(mener jeg) eller ringer til tdc og siger du har fået ny router.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. april 2005 - 19:49 #2
Ja og nej. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har selv en Linksys router, som jeg selv konfigurere og betjener, og jeg var heldig at få god betjening af TDC's kundeservice da jeg satte den op. TDC har ingen forpliktelse til at hjælpe dig når du selv har købt en router, og hvis du så oven i købet, som jeg gjorde, vælger at købe en router de ikke selv har i deres sortiment, kan du ikke regne med at de kan hjælpe dig med de lidt mere specielle ting.

Hvis du er godt til at konfigurere routere, så køb hvad du har lyst til, ellers køb den model TDC her i deres telebutik, den kan du nemlig få hjælp til med den basale konfiguration
Avatar billede skau Nybegynder
10. april 2005 - 20:58 #3
Jeg har en linksys router - det eneste problem var at jeg havde en fast ip, men jeg gav bare routeren denne ip på ydersiden og så funkede det. Hvis du ikke har en fast IP addresse, skal du bare sætte den til dhcp.
Jeg er ret glad for den her: linksys wrt54gs
Avatar billede skau Nybegynder
10. april 2005 - 20:58 #4
(kører også TDC)
Avatar billede jalte Nybegynder
11. april 2005 - 19:30 #5
okay.. jeg har fast ip.. hhmmm men tænkte, hvilke router er så go til formålet + så billig som mulig??
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. april 2005 - 22:20 #6
Du kan få masser af rimelige routere. Jeg har selv valgt en Linksys AG041, der ikke var den aller billigste, men linksys laves faktisk af eller i samarbejde med Cisco, hvilket siger kvalitet og så har denne router stateful inspection firewall, hvilketgiver god sikkerhed. Den kostede 600 til 700 kr, men du kan sagtens få en No name billigere
Avatar billede jalte Nybegynder
12. april 2005 - 19:25 #7
okay.. mang tak for hjælp, så kigger jeg på sådan en linksys nok så :D