Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 12:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på nettet øv øv!

hej vi er 2 pc'ere på en bærbar en statiomær.
vi har stofa, og stofa familie opkobling,
vi har en st lab router, vi kan komme på nettet hvis kablet fra modem er i uplink i router, men det skulle jo være i WAN! men hvis vi sætter den der er der ingen af os der kommer på nettet, den siger at der ikke er nogen ip adresse, nogen der ved hvad jeg skal gøre???
og ja efter jeg bytter kablerne om har jeg genstartet alt slukket osv, hvordan kommer jeg ind i min router hvis det er noget der skal redigeres der er det ikke 192.168.1.1  ??
for det virker ik her
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 13:05 #1
Det lyder som om dhcp ikke er enablet i routeren, da det er den der skal give jer en ipaddresse.
Er der ikke en reset knap på den router ?
Prøv at trykke den ind i 10 sekunder og se om i så kan få en ipaddresse efterfølgende.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 13:14 #2
Manualen til din router er her:
http://www.sunsway.com.hk/manual/routermanual.zip

Ifølge den så er det 192.168.1.1 der er webaddressen som du kan konfigurere routeren på.
Prøv at sætte en manuel ipaddresse på den ene maskine med disse parametre:
ipaddresse: 192.168.1.25
sybnet mask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
dns server: 192.168.1.1

Genstart og se om du så kan komme ind på http://192.168.1.1
Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 13:24 #3
hej så har jeg prøvet det med, virkede ikke. under netvæks forbindelser i min lanforbindelse står der at: der enten ingen forbindelse er eller den er blokeret problemet opstod da computeren ikke fik tildelt en netværks adresse, kan jeg ikke slå det til i routerens software"dhcp" men hvordan kommer jeg ind i routeren
Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 13:27 #4
hov havde ikke set nr 2 svar du lavede det prøver jeg om lidt takker
Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 14:17 #5
hej igen ja du havde ret nu virker det når den sidder i wan men under wan type skal jeg da sætte den til:::

cable modem dynamic ip

fixed ip xdsl

dial up

pptp

efter at have læst lidt om det blev jeg i tvivl.

jeg har jo stofanet maxrate 1024/256 dynamic ip

en anden ting er at i msn kan vi ikke sende filer til hinanden den siger de blev blokeret hvordan slår jeg dette fra har disablet win alm firewall i min norton har jeg givet msn fuld adgang.
og jeg kan ikke overfører filer fra den ene pc til den anden under netværks steder ved du også noget om det vil jeg gerne give dig point for det også
Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 14:19 #6
hvorfor kan jeg ikke give dig point???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 14:26 #7
Du skal sætte den til:
cable modem dynamic ip

Mht, at sende filer til hinanden i msn, kan jeg forestille mig at den ikke kan finde ud af det fordi i er på samme ipaddresse (udadtil). Prøv om i kan sende og modtage filer fra en anden udenfor jeres addresse. Altså en kammerat eller lignende.

Deling af filer på alm. netværk.
Her er en længere guide der beskriver hele processen i at sætte det op:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/

Og grunden til at du ikke kan give mig point er fordi jeg ikke har lagt et svar. Her er svaret.
Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 14:31 #8
hey nu har jeg et problem den hopper af nettet af sig selv, hvis jeg så vil ind i routeren siger den duplicate administrator this device is managed by 192.168.1.6.currently!!

og hvad betyder det så??? jeg kan jo ikke bruge det til meget hvis mit net hele tiden hopper af
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 14:36 #9
Du har jo stofanet, så hvis du har lukket din browser, lukker du jo nettet for den maskine, og skal så logge ind på atofanets side igen.

Den anden fejlmeddelelse er fordi du ikke loggede ud af routeren, før du forsøgte at connecte endnu engang. Genstart routeren og connect igen, så burde du komme på igen.

En god ide er nok lige at gå ind på stofanets side, og ændre opsætningen til at du ikke skal logge på, men er "always on" såsnart routeren forbinder.
Avatar billede cyberthug Nybegynder
10. april 2005 - 14:59 #10
ok takker for guiden, det lykkedes at komme ind i routeren igen det med allways on er ikke så sikkert da man så ikke kan se hvor mange mb man har brugt, og da jeg har det der maxrate hvor de lukker hvis man bruger mere end 25gb, vil jeg helst kunne se det hele tiden så fandt et program der hedder escape det logger på hele tiden,
jeg finder ud af det med  msn her snart og så giver jeg en update,,

og til det med at vi ikke kan komme på hinandens pc'ere kan du jo kigge her  http://www.eksperten.dk/spm/605990