Avatar billede draeber Nybegynder
08. april 2005 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Temp. på P4

Hej

Jeg har en Pentium 4E 3000MHz (Prescott)

Den er lige nu: 55 grader C men den bliver pludselig helt op til 75 grader varm. Ligeledes er System2-temperaturen på mit Intel Bay Field D865GBF motherboard engang i mellem oppe på 65 grader.

Må de være så høje.
PC'en står mange gange kun med Outlook og Internet Explorer åben, når jeg når disse temperaturer.
Jeg kører med "BOX"-køleren der fulgte med min CPU.
Avatar billede draeber Nybegynder
08. april 2005 - 12:09 #1
jeg kan nu se, at Everest Home Edition ikke er enig med Intel Active Monitor om temperaturerne... hvilken en skal jeg så tro
Avatar billede icemadsen Nybegynder
09. april 2005 - 11:41 #2
hmm... er ikke intelguy, men har hørt og fået at vide at prescott cpu'erne bliver meget varme op til 80 grader - selv med stock køler... så dit problem lyder meget "normalt".

anyway.. det er selvfølgelig ikke godt for din cpu/din com at den bliver så varm...
evt. så kan du købe en bedre cpu-køler eks den store runde zalman (kan ikke lige huske hvad den hedder)..

men du siger den måler forskel? hvor meget forskel??
Avatar billede bpv69 Nybegynder
12. april 2005 - 12:27 #3
prøv og skriv til den fabrik som laver dit bundkort eller kig på
din motherboard cd rom om der ikke ligger et program som kan måle din cpu

jeg har oxo en a de varme cpu'r der
men på et soltek kort da jeg brugte (Everest Home Edition)
var der 20 grades forskel iforhold til det program som fulgte med solteks bundkort
Avatar billede draeber Nybegynder
01. januar 2006 - 11:09 #4
lukker....
->icemadsen, kan du ikke lægge et svar, så får du nogle point...
Avatar billede icemadsen Nybegynder
01. januar 2006 - 14:39 #5
Her kommer lige et svar:P