Avatar billede winston-smith Nybegynder
08. april 2005 - 08:46 Der er 3 kommentarer

Opstart uden skærmdrivere

Efter at have installeret Linux på en PC, flyttede jeg den over på et andet kontor og tilsluttede den en anden skærm, tastatur & mus. Men tilsyneladende vil den ikke rigtig med den nye skærm, den går i sort under opstart. Er der en måde jeg kan opstarte uden skærmdrivere med en generisk skærm, så jeg kan indstille den til den nye skærm?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2005 - 08:59 #1
Har du ikke mulighed for at vælge opstart som textbaseret Ctrl+Alt+F2 og så gå ind og redigere filen
Avatar billede winston-smith Nybegynder
08. april 2005 - 10:17 #2
Jeg ved ikke, kender ikke så meget til det. Hvilke fil skulle det så være jeg skulle redigere i?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2005 - 11:07 #3
/etc/X11/XF86Config går jeg da ud fra