Avatar billede fldksvj Nybegynder
07. april 2005 - 19:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Der opstod en alvorlig undtagelse.(blå skærm)

Mit styresystem (win 98) er begyndt med at gå i blå skærm ved opstart. Nu kan jeg så finde min recover-CD frem og genindstallere windows samt herefter efterinstallere diverse programmer. Hagen herved er at denne manøvre tager lang tid og man er ikke blevet klogere på hvad der er gået skævt med styresystemet. Mit spørgsmål er om nogen kan udlede noget at teksten på den blå skærm.
"Der opstod en alvorkig undtagelse 06 ved 24x:00000017"
Når jeg genstarter Computeren ledes jeg igennem en Scandisk som finder en fil i Windows-mappen \Intern~1\Tvdebug.log som er angivet forkert. Dertil vælger jeg repar og om det er det der gør at windows nu starter uden blå skærm ved jeg ikke. Når jeg nu vil lukke windows hænger windows ved nedlukningen og der må lukkes på "den hårde metode". Herefter kan det hele begynde forfra. Er der nogle der har idéer til systemgenopretning (uden recovering)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 19:53 #1
Du kan indledningsvis prøve at starte ved den sidste kendte start, du gør således
Genstart -> tast F8 for fejlsikret -> vælg kommando prompt -> skriv
scanreg /restore    -> klik enter -> vælg ældste dato -> klik enter -> genstart
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
07. april 2005 - 19:59 #2
Avatar billede fldksvj Nybegynder
07. april 2005 - 20:42 #3
Den sidste kendte start virker tilsyneladende fint. - Så lærte jeg det. For ikke at glæde mig for tidlig vil jeg (inden jeg uddeler point) prøve systemet af i et par dage. I mellemtiden kan helgec danne et svar og heri kommentere om du kender til et sted hvor fejlbeskrivelserne i 'blå skærm' kan læses og tolkes til noget brugbart.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2005 - 21:00 #4
Det råd jeg gav dig virker nu næsten hver gang blot man ikke i månedsvis affinder sig med problemet, logfilen opbevares, såvidt jeg husker kun 4 eller 5 startdatoer du kan dog konfigurere den til et større tal. Svaret på dit spørgsmål må derfor være,at du skal bruge "Dr.Watson" så får du næsten altid svar på dit problem
Avatar billede fldksvj Nybegynder
11. april 2005 - 20:36 #5
Min Pc´er har nu fungeret weekenden over uden blå skærm. Hvis den igen bliver ustabil vil jeg prøve mig frem med "Dr.Watson". Takker for indsatsen og tid til Pointuddeling.