Avatar billede yalcinkaya Nybegynder
07. april 2005 - 10:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kopi af identiske formler i identiske regne ark

Her er scenariet.

Et stort regne ark med 30 indholdsmæssigt identiske worksheets.

En gang imellem skal jeg ind og rette på formler og tal for at de er dato mæssigt aktuelle. Denne øvelse skal jeg gøre på samtlige ark, og det tager tid.

Er der en måde hvorpå

jeg fra fra feks worksheet2,3,4 etc.. kan referere til formlerne som jeg retter til i worksheet1, men hvor den så kun kopiere formlerne og undgår og referere til worksheet1. Så når jeg feks. refererer til en formel i worksheet1 fra worksheet2, regner feks. Sum(b32:b54) ud i worksheet2 og ikke worksheet1.

Den er lidt kringlet og måske meget simpel men sådan er det.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2005 - 10:24 #1
Hvis dibne formler står i samme celler i alle ark, kan du gruppere arkene. Hold Ctrl nede mens du klikker på alle arkfanerne, eller klik på den første arkfane og hold Shift nede mens du klikker på den sidste arkfane. Alle de rettelser du nu laver i et ark, slår automatisk igennem i alle de andre ark. Husk at ophæve grupperingen, når du er færdig med at rettedine formler.
Avatar billede yalcinkaya Nybegynder
07. april 2005 - 10:54 #2
Hej Jkrons!

Tak for det du skal nok få point for det, det virker!!!

Ku du ikke lige svare mig på en enkelt ting først.. er der også en måde hvorpå jeg feks. kan slette rækker eller coloner i 1 ark, og så bliver den samme række eller colone slettet i identisk grupperede ark.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2005 - 11:06 #3
Det kan du gøre på præcis samme måde. Hvis du sletter en en række eller kolonne mens arkene er grupperede, slettes dej i alel ark.