Avatar billede stormlic Nybegynder
06. april 2005 - 10:51 Der er 2 kommentarer

En enkelt bruger kan ikke printe fra skuffe 2

Hej
Jeg har et kæmpe problem.
Jeg har en Pc på et domæne, hvor én af brugerne på denne Pc ikke kan printe fra skuffe 2 på en given printer. Alle andre brugere på samme Pc kan.
Jeg har prøvet, at fjerne printeren, ved at delete den, genstarte og så installere den igen. Det virker ikke.
Jeg har også prøvet med at vælge gendan standarder (samme indstillinger der var valgt før). Det virker stadig ikke.
Så tænke jeg, at det muligvis var en mulighed, at fjerne printerens settings i registreringsdatabasen, men jeg ved ikke hvor jeg skal lede.

Er der nogen der kan løse problemet?
Avatar billede eshadon Nybegynder
10. april 2005 - 23:58 #1
Prøv at tjekke om den omtalte bruger har samme rettigheder som de andre...
Dette kan ændres via kontrolpanelet.
Virker det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2005 - 11:00 #2
I Windows 2000 og XP kan du fra filfolderen gå ind i "Filer" og "Server indstillinger". Her er et faneblad der heder "Drivere", og her kan du slette selve driveren.

For selv om du sletter printeren, vil driverfilerne stadigvæk ligge på computeren.

Når du har prøvet det, og det evt. stadig ikke virker, så skal du ganske rigtigt slette i registreringsdatabasen. Du søger på noget der identificerer printermodellen - f.eks. "LaserJet".
Slet alle nøgler og forekomster, men pas på ikke at slette andet. Det dur f.eks. ikke at søge på "HP" og slette alle forekomster, da HP jo ofte har mange andre produkter installeret på en PC.

Men jeg kan desværre ikke give dig et specifikt sted at slette - bortset fra: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Currentversion\Print\Providers\LanMan Print Services\Servers\[Servernavn]\Printers\[Printernavn]
Slet hele den gruppe - det er de mest almindelige printerindstillinger. Men det er ikke en garanti for at der ikke ligger andre informationer rundt omkring, så en søgning på "DeskJet" eller "LaserJet" eller lignende er den bedste måde jeg kender...