Avatar billede diness Nybegynder
27. oktober 1999 - 01:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP på Linux?

Hvordan virker de forskellige løsninger der gør at man kan afvikle ASP på linux - kan det betale sig? Kører det overhovedet?
Avatar billede jinxed Nybegynder
27. oktober 1999 - 10:17 #1
efter hvad jeg har hørt om Apache::ASP skulle det virke fint, men jeg kan desværre ikke huske en URL.

Jinxed : )
Avatar billede gozar Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:05 #2
Jeg mener ikke at man kan få ASP på linux da det hvist er microsoft der her "opfundet" ASP og har derfor alle rettighederne til at det kun må bruges på deres styresystemer!!!!!
Avatar billede diness Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:20 #3
Ikke korrekt, jeg har hørt om et par software produkt, deriblandt ChiliASP - men hvordan kører det iforhold til prisen, den er jo rimelig høj.
Avatar billede beltzer Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:26 #4
Man kan godt få ASP til at køre på Linux !!! Jeg kender en der har en webserver som der kører linux og serveren bruger ASP, men efter min maskine er blevet formatet og kan jeg ikke finde URl menn jeg kontakter ham lige og spørg hvordan han gjore !!!!!

forresten Apache er det ikke sunsite der ejer det ???
Avatar billede jinxed Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:28 #5
diness << enig, de koster alle temmeligt mange penge. asp understøttes også i Red Hats E-Commerence Server
Avatar billede beaviz Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:56 #6
Apache::ASP på følgende URL fungerer udmærket:
http://theory.uwinnipeg.ca/CPAN/by-name/Apache-ASP.html

Se iøvrigt også FP98 for Apache på følgende URL:
http://www.itma.lu/howto/apache/

Men, Frontpage er noget lort på apache (og iøvrigt også på IIS)
Avatar billede butthead Nybegynder
27. oktober 1999 - 17:05 #7
brltzer >> Apache ejes ikke direkte af nogen !! Hvis jeg ikke husker helt forkert høre den under GNU og/eller FSF.

Ellers kan du jo læse mere her: http://www.apache.org

Butthead
Avatar billede diness Nybegynder
31. oktober 1999 - 22:53 #8
beaviz:
Hvor hurtigt kører det så iforhold til en NT maskine, og så lige et lille spm. mere, det link du kom med til det software er det freeware?
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. november 1999 - 22:34 #9
Jeg er ikke klar over load på asp-linux vs. asp-NT - har aldrig brugt meget tid på det. Men umiddelbart tror jeg det er cirka det samme. Men det er KUN et gæt.

Apache-ASP er opensource (altså freeware).
mht. FP98 extensions er jeg lidt mere på bar bund, det er "frit" software, men om det lige passer ind under betegnelsen freeware ved jeg ikke.