Avatar billede michaelmig Nybegynder
05. april 2005 - 14:25 Der er 15 kommentarer

Min pc vil ikke starte!

Jeg har en Meget ny pc som bare ikke kan starte... Den fryser med en "_" i venstre hjørne. Den når egentlig ikke ret langt. Har prøvet at slå min harddisk fra hvor den så ikke kan finde noget at boote fra men hvis harddisken er til blinker den der "_" bare. Jeg har windows XP

Min PC:
Althon XP 64-bit 3400 MHz+
512 MB ram
ATI Readon 9550 256 MB
160 GB harddisk

Nogle der kan hjælpe er virkelig på skideren!!
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. april 2005 - 14:33 #1
Ved ikke hvor meget forstand du har på computere, men prøv at boote op fra en bootdisk ved at lave en bootdiskette, gå ind i BIOSen på din PC og sætte 1 st boot device til at være floppy.
Derefter kører du en scandisk på din comp via. disketten eller også en format C:
Hvis det ikke virker, så prøv at ændre dit 1 st boot device til cd-rom og boot fra en bootable XP skive, og formatere den, den vej igennem.
Hvis det også slår fejl, så prøv at pille dine RAM ud, og start computeren med kun ´en ram klods... kan selvfølgelig kun gøres når du har flere RAM blokke i.
Ellers lån en anden RAM blok af en du evt. kender.
Altså i det store og hele, prøv at pille hver enkelt hardware del ud, såsom lydkort, netværkskort, og RAM ud, og start computeren for hver gang du har pillet en ny del ud..
Kan jo være der er noget der konflikter.

PS. Dette er ikke en god idé hvis det er en færdigsamlet computer, da der stadig vil være garanti på.

Des_84
Avatar billede michaelmig Nybegynder
05. april 2005 - 14:35 #2
oki takker.men den vil altså slet ikke boote med noget!
Avatar billede michaelmig Nybegynder
05. april 2005 - 14:43 #3
Tør ikke pille hardwaren ud da der er garenti på men vil gerne rede de filer der er på min harddisk hvis det er mugligt
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. april 2005 - 14:47 #4
Der kan du så evt. tage din harddisk ud, og sætte den i en andens computer, hvis der vel og mærket ikke er forsegling på harddisken.
Ellers er der desværre ikke nogen garanti for at dit indhold ikke vil blive slettet når den skal til reperation.
Hvis ikke det er muligt må man desværre acceptere at indholdet ikke kan redes.
Du kan selvfølgelig bede det gældende værksted om at prøve på og bevare indholdet.
Avatar billede huset Praktikant
05. april 2005 - 14:48 #5
Test med en ren installation af win og med alle driver installeret
Tjek køling af køling CPU
Skift derefter en komponent af gangen evt Ram>CPU>PSU og så MB tilsidst

Gem denne da den er en god fremgangsmåde næste gang:

1: Ram ud og i (tænd evt. uden ram for at sikre sig fejlbip kommer)
2: 1 ramblok hvis man har mere end en blok, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet), ellers skulle der gerne komme fejl bip

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobotherboard tilbage
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. april 2005 - 17:36 #6
Hvis du har garanti, saa returner den, og lad dem ordne det, det er det en garanti er til for.
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 09:27 #7
Mon ikke det er ved at være tid til lidt feedback eller afslutning!
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 11:53 #8
kunne det tænkes du kunne finde tid til at oplyse os om sagens gang, eller få lukket dette spørgsmål!
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. april 2005 - 16:52 #9
Han er åbenbart ikke så meget på skideren alligevel ! !
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2005 - 16:53 #10
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:29 #11
Kunne det tænkes du gad bruge lidt tid på at få lukket her eller givet os den feedback du burde efter at have fået support!?
Avatar billede huset Praktikant
17. maj 2005 - 13:59 #12
Mon ikke vi snart så noget til dig iform af feedback eller en afslutning!?
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:36 #13
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:28 #14
Kunne man måske forvente noget feedback ?
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 08:49 #15
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar