Avatar billede registrant2001 Nybegynder
04. april 2005 - 23:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WMA-filer skratter kun i Windows Media Player

Hej,

Når jeg afspiller WMA-filer (både licensbeskyttede og ubeskyttede filer), så "skratter" de i Windows Media Player - men ikke i andre players som fx Quintessential eller Music Match. HVORFOR?!?!?

Jeg har prøvet at reinstallere Media Player 10 uden resultat. Jeg prøvet at hente en pakke med codecs fra Microsofts hjemmeside. Igen uden resultat. Media Player bliver ved med at skratte, hvilket gør afspilningen til en pestilens.

Quintessential og Music Match kan som nævnt fint afspille de samme filer.

Hvad er problemet? Og hvordan løser jeg det?

Tak for hjælpen.

:o)
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
04. april 2005 - 23:45 #1
Forresten - jeg har XP Home, men det havde I sikkert gættet... ;o)
Avatar billede falster Ekspert
05. april 2005 - 12:41 #2
Dette er nok et vildskud:

Har du mulighed for at ændre konstant bitrate (CBR) til noget højere, end den du har i wma'erne nu - og prøve det?

64 kbs skulle være nok, når man komprimerer fra det originale track, men jeg har hørt dårlige resultater i WMP, hvis det er et andet komprimeret format, der er konverteret til wma med 64 kbs.
Avatar billede registrant2001 Nybegynder
06. april 2005 - 23:47 #3
Filerne er i 192 kbs, så det er ikke problemet.

MEN nu har jeg faktisk løst problemet. Det viste sig at være equalizeren, der åbentbart virkede forkert. Jeg slog den fra og så til igen - og nu fungerer alt som det skal.

Tak for dit bud.

:o)