Avatar billede bambus Nybegynder
29. marts 2001 - 14:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CommandBar på en userform...

er der en derude der kan hjælpe mig med at laven en CommandBar på min userform.. jeg har en kodestump, der skaber en popup-menu, dog ville jeg gerne, at det var en fast menu-bar, hvorfra jeg kunne \"spille\" mine makroer

Sub CreatePopUp()
Dim cb As CommandBar
    DeletePopUp
    Set cb = CommandBars.Add(PopUpCommandBarName, msoBarPopup, False, True)
    With cb
        With .Controls.Add(Type:=msoControlButton)
          .OnAction = \"MyMacroName\"
          .Caption = \"MyMacro\"
          .TooltipText = \"Custom Tooltip Text 1\"
        End With
    Set cb = Nothing
    End With
End Sub
Avatar billede nerøs Nybegynder
29. marts 2001 - 17:21 #1
Du skal have fat i en activexcontrol. Jeg tror at Microsoft toolbarcontrol er den rigtige.
Du kan formentlig finde den ved at højreklikke på toolboxen i VBA og så mærke den af på listen.

Indsæt en toolbar på din form, vælg den (Vælg formen, tast F4 for properties, vælg toolbaren i rullelisten. Vælg custom blandt toolbarens properties.
Her kan du indsætte knapper mv. Bagefter programmerer du hvilke funktioner der skal tilknyttes.
Avatar billede bambus Nybegynder
30. marts 2001 - 08:15 #2
Hmmm. Library not registered..
er der ingen andre muligheder??
30. marts 2001 - 10:13 #3
Måske Microsoft Coolbar control.
Bambus bruger du excel97 eller 2000 ?
Avatar billede bambus Nybegynder
30. marts 2001 - 10:17 #4
excel97, og ms Coolbar control findes ikke i min toolbox..
30. marts 2001 - 10:32 #5
Nej, det er nok en 2000 ting.

Du kan søge din maskine efter en af følgende filer
COMCTL32.OCX eller MSCOMCTL.OCX
Hvis du har en af disse filer, så kan du også få toolbarcontrollen ind i excel.
Avatar billede bambus Nybegynder
30. marts 2001 - 10:36 #6
Ja de optræder begge i WIN32/system... ?
30. marts 2001 - 10:44 #7
I Visual Basic Editoren vælger du menupunktet Tools(Funktioner) og References(Referencer).
Check først om du kan finde Microsoft Toolbar control her.
Kan du ikke det, så kan du bruge Browse(Gennemse) til at pege på en af disse filer - MSCOMCTL.OCX er den nyeste udgave, prøv med den først.
Når det er på plads kan du som nerøs skrev højreklikke på toolboxen og tilføje controllen.
Avatar billede bambus Nybegynder
30. marts 2001 - 10:52 #8
Tusind tak...
30. marts 2001 - 10:58 #9
velbekomme :-)