Avatar billede svb Nybegynder
04. april 2005 - 16:43 Der er 13 kommentarer

Tjekke hijack this log

Davs eksperter, har kørt både virusscan og spywarefjerner, men den kører stadig utrolig langsomt...

Er der en der kan gennemse min hijack this log?

På forhånd tak
Avatar billede arlet Juniormester
04. april 2005 - 16:44 #1
Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
04. april 2005 - 16:44 #2
ja kom du bare med den
Avatar billede svb Nybegynder
04. april 2005 - 16:47 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
c:\windows\system32\wrdate.exe
C:\WINDOWS\System32\nets.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Documents and Settings\Bente E\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Cecurity Centers] cacurity.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Security Center] Geuwxar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wrdate] c:\windows\system32\wrdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_07\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CamWizard] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDRV\BIN\CamWizrd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe /RegAll
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Cecurity Centers] cacurity.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Security Center] Geuwxar.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: Yahoo! Hearts - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ht1_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Klondike Solitaire - http://yog55.games.scd.yahoo.com/yog/y/ks12_x.cab
O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/6247971CanadaInc/ie/bridge-c18.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Indexing Provider (arsch) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nets.exe" -netsvcs (file missing)
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede arlet Juniormester
04. april 2005 - 16:55 #4
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Cecurity Centers] cacurity.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Security Center] Geuwxar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wrdate] c:\windows\system32\wrdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Cecurity Centers] cacurity.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Security Center] Geuwxar.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Windows Registry Service] wregistry.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DIABLO666] IEXPLORE.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [DIABLO666] IEXPLORE.exe

O16 - DPF: {15AD6789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://static.windupdates.com/cab/6247971CanadaInc/ie/bridge-c18.cab

O23 - Service: Indexing Provider (arsch) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nets.exe" -netsvcs (file missing)

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

c:\windows\system32\wrdate.exe
C:\WINDOWS\System32\nets.exe
C:\WINDOWS\System32\wregistry.exe
C:\WINDOWS\System32\cacurity.exe
C:\WINDOWS\System32\Geuwxar.exe

------------------------------------------------

Hent og kør spybot herfra: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
scan hele computeren og slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne
Der kommer en rapport til sidst, den vil jeg gerne se..

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 16:56 #5
arlet >> Denne skal også væk

O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe
Avatar billede arlet Juniormester
04. april 2005 - 16:58 #6
svb-> Som du kan se, så er mit backup team vågne*S*

Denne skal fixes i hijackthis:
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe

og denne skal slettes i fejlsikret:
C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe

Tak kalp
Avatar billede kalp Novice
04. april 2005 - 17:00 #7
arlet >> Ingen årsag:)
Avatar billede svb Nybegynder
04. april 2005 - 17:44 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\soffice.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Bente E\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_07\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: Yahoo! Hearts - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ht1_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Klondike Solitaire - http://yog55.games.scd.yahoo.com/yog/y/ks12_x.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Indexing Provider (arsch) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nets.exe" -netsvcs (file missing)
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Hardware Clock Driver (hwclock) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\hwclock.exe (file missing)
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede arlet Juniormester
04. april 2005 - 20:49 #9
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil.
Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 00:59 #10
arlet > Vil du ikke have denne helt væk:
O23 - Service: Indexing Provider (arsch) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\nets.exe" -netsvcs (file missing)
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32forbotel.html
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 09:53 #11
tonnybrandt >> Ikke, at jeg er uenig i, at loggen er ren, som arlet siger (for det er den bare så spørgeren ikke skulle være i tvivl.) men hvorfor nævne nets.exe også ikke hwclock.exe nu du have efterladenskaber væk også?
hmm.. så gør du det jo ikke meget bedre selv.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 10:11 #12
kalp > Enig. Den havde jeg ikke set. Den skal også væk.
Avatar billede arlet Juniormester
05. april 2005 - 14:48 #13
Ja, jeg ved sg ikke hvad jeg tænkte på, da jeg erklæret den for ren????

svb-> Du skal lige fixe de to i hijackthis og smide en ny log herind..