Avatar billede smartin Nybegynder
04. april 2005 - 16:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere eksemplarer af samme mails pga. 1< aliaser

Jeg har lidt bøvl med Exchange-delen i Windows Small Business Server 2003. Problemet er, at nogle brugere har flere e-mail-aliaser (bruger@firma1.dk og bruger@firma2.dk eller bruger@firma1.dk og firma1@firma1.dk), og disse brugere modtager lige så mange kopier af mails som de har aliaser. Jeg har en bruger, som modtager 3 eksemplarer af alle mails og et par stykker, som modtager 2 eksemplarer.

Via Outlook er der opsat regler, som skal sørge for at sortere mails fra de forskellige domæner i specifikke undermapper til Indbakke, men det hjælper jo ikke, når der kommer en mail til både bruger@firma1.dk og bruger@firma2.dk, selv om mailen kun er sendt til bruger@firma1.dk.

Jeg er nybegynder, så jeg kender endnu ikke systemet så godt. Jeg har fået hjælp af en med mere erfaring, og han har konstateret, at Exchange-delen i Small Business 2003 ikke svarer 100% til en Exchange 2003 på Server 2003, da man f.eks. kun kan have en mailbox store - så ved I i hvert fald det. Han kender desværre ingen løsning på ovenstående problem, da han ikke har prøvet at have flere firmaer på samme system.
Avatar billede smartin Nybegynder
07. april 2005 - 13:44 #1
Hmm, det er vist regler i Outlook, der er skyld i det. Lukker.
Avatar billede woolbox Nybegynder
12. april 2005 - 15:29 #2
Hej smartin -> Jeg har oplevet at hvis en mail rammes af flere regler, vil den ganske rigtig blive "kopieret" til alle de mapper som reglerne definerer de skal i. Du kan omgå dette ved at tilføje "Stop processing rules" som action til alle de regler der sorterer e-mails.
Avatar billede smartin Nybegynder
12. april 2005 - 16:59 #3
Jeg har 2-3 regler, der kigger på, hvilken e-mail-adresse en mail er sendt til og sorterer derefter. Jeg løste problemet ved at lade reglerne kigge på mailheaderen (det var ikke nok at kigge efter modtageren).