Avatar billede jps6kb Novice
03. april 2005 - 16:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HJT log hjælp

Hej,

Gider i kigge den her igennem..

Startsiden : http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm  har jeg prøvet at fjerne, men den bliver ved med at komme igen...

Mange tak. :)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\apvxdwin.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Maintainence HJT\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
O1 - Hosts: 1159680172 auto.search.msn.com
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\stsheets.dat
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 16:53 #1
ser på den
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 16:53 #2
ny log med denne version af hijackthis
www.arlet.dk/hjt.exe
Avatar billede jps6kb Novice
03. april 2005 - 17:12 #3
Den var der... :)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\apvxdwin.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Maintainence HJT\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Georg\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\8XY3S5MR\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
O1 - Hosts: 1159680172 auto.search.msn.com
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\stsheets.dat
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 17:12 #4
tak :)
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 17:15 #5
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelttjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
O1 - Hosts: 1159680172 auto.search.msn.com
O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\stsheets.dat

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filen

C:\WINDOWS\stsheets.dat

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik ramt på det hele eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede jps6kb Novice
03. april 2005 - 17:31 #6
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\apvxdwin.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
C:\Programmer\Maintainence HJT\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
O1 - Hosts: 1159680172 auto.search.msn.com
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\stsheets.dat
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe

Startsiden er der stadig... :/
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 17:40 #7
Bliver nød til at spørge..

gik du overhovedet ind og slettede denne fil manuelt??
C:\WINDOWS\stsheets.dat
Avatar billede jps6kb Novice
03. april 2005 - 17:43 #8
Ja.. det gjorde jeg.
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 17:55 #9
gjorde du det hele i fejlsikret tilstand? bare før jeg kommer med en alternativ måde at løse det på.
Avatar billede jps6kb Novice
03. april 2005 - 18:02 #10
Det var alt sammen i fejlsikret.. og så genstartede jeg og lavede en ny log.
Avatar billede kalp Novice
03. april 2005 - 18:07 #11
Download CWShredder (Vi skal bruge den senere)
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Genstart i fejlsikret tilstand.

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

fix disse i hijackthis

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://rl.webtracer.cc/-/?bayzm
O1 - Hosts: 1159680172 auto.search.msn.com
O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\stsheets.dat

slet filen

C:\WINDOWS\stsheets.dat

Genstart og ny log
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. april 2005 - 15:15 #12
Kalp: Jeg tror at du skal ind og finde en skjult *.sys-fil. Se fx her (fra post 22):
http://www.daniweb.com/techtalkforums/showthread.php?t=20250&page=2&pp=15
Avatar billede leo.e Nybegynder
05. april 2005 - 15:23 #13
ejvindh>>du er helt rigtig på den;) Det er en skjult sysfil der gendanner startsiden, men desværre ikke den samme sysfil hvergang
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 22:21 #14
okay:) kræver dog stadig lidt responds fra spørgeren
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:39 #15
og kan man evt. få den responds?
Avatar billede jps6kb Novice
17. april 2005 - 16:38 #16
ARGH! Den har ikke gemt min sidste... ehm.. sorry 'bout that.. men det hjalp ikke.. har dog lige valgt at formatere.. så problemet er løst.. jeg takker for deltagelse kalp ;)