Avatar billede msnilsson Nybegynder
02. april 2005 - 13:10 Der er 2 kommentarer

Belkin trådløst netværk problem

Mit trådløse netværk er holdt op med at virke, og jeg ved ikke hvorfor. Opsætningen er ret kompleks, så jeg ved egentlig ikke hvordan jeg nogensinde fik det til at virke :)

Jeg kører ADSL host TDC via ISDN (?) . Fra ISDN-boksen på væggen er der forbindelse til en dims med tre porte:  "Line", "ISDN" og "ADSL". "ADSL"-porten er forbundet til en "Speedstream router". Denne router er forbundet til en Belkin 5-port Switch. Og Belkin Switchen er forbundet dels til min stationære PC, og dels til et "Belkin Wireless Access Point".

Problemet er nu, at jeg skal ind og "connecte" til dette access point, fordi min bærbare (som har et "belkin netværkskort" ikke kan få forbindelse). Jeg kan se det trådløse netværk fra den bærbare, og signalstyrken er høj - men "status" er "Begrænset eller ingen forbindelse. Klikker jeg på ikonet, får jeg at vide, at "Problemet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren". Det hjælper ikke at bruge funktionen "Reparer".

Godt - derfor vil jeg selvfølgelig ind og ændre indstillingerne på mit Access Point. Men når jeg åbner min "Belkin Setup Utility", markerer access pointet og klikker "Connect", åbner den browseren med IP-nummer 80.63.242.57 - og med fejlmeddelelsen "Serveren blev ikke fundet".

Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere mit access point, det hjalp ikke.

Alt dette er fuldstændig sort for mig, så jeg vil sætte pris på en forklaring "for dummies" :)
Avatar billede msnilsson Nybegynder
02. april 2005 - 13:12 #1
Jeg har også prøvet at installere Belkin Access Point Manager fra:
http://web.belkin.com/support/download/downloaddetails.asp?download=230&lang=1
- men når jeg åbner programmet og klikker "Scan AP" finder den ikke access pointet.
Avatar billede kenp Novice
03. april 2005 - 23:33 #2
prøv at logge ind i din speedsteam i stedet for også se om du kan se hvilken ip-adresse dit AP har? ellers reset dit AP så det bliver tilbage til standart, kig så i manualen for at se hvilken standart ip-adresse det har også brug den til at logge ind på.