Avatar billede kridley Nybegynder
31. marts 2005 - 20:36 Der er 16 kommentarer

Kender du et godt Slideshow Freeware Program?

Hej.

Er der nogle som kender et godt freeware program som kan vise slideshow fra en billedmappe. Programmet skal kunne håndtere at der løbende kommer nye billeder ind i mappen og så vise dem når der roteres igennem billederne.

Det gør heller ikke noget hvis der er en god fade overgangs effekt...
Avatar billede weblex Nybegynder
31. marts 2005 - 20:50 #1
Avatar billede kridley Nybegynder
31. marts 2005 - 21:59 #2
Nej, desværre. Programmet skal kunne loope igennem billeder der bliver tilføjet en mappe. Det du foreslår kan kun vise billeder der vælges på forhånd...
Avatar billede kridley Nybegynder
31. marts 2005 - 22:14 #3
Altså at billeder tilføjes mappen samtidig med at showet kører
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. marts 2005 - 22:33 #4
Et par popper op i min hukommelse

Compupic er som jeg huskerdet et shareware program, der kan lave slideshows
Irfanview mener jeg også kan
Du kan lave en (D)html løsning der kan vise billederne i browseren som slideshow.

Jeg prøver lige at finde nogle links
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. marts 2005 - 22:35 #5
CompuPic fre trial http://www.photodex.com/
Irfanview download http://www.tucows.com/preview/194967.html
DHTML slideshow http://www.microsoft.com/mind/0598/slideshow.asp
Endelig kan du selvfølgelig lave det med Powerpoint
Avatar billede kridley Nybegynder
31. marts 2005 - 22:36 #6
Cool med et par links. Rent praktisk skal projektet bruges i en installation hvor folk kontinuerligt uploader billeder fra deres mobiltelefoner og de derefter vises i et slideshow der står og kører på en storskærm...
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. marts 2005 - 23:09 #7
Det kan da sagtens laves som en DHTML+ASP løsning med upload og det hele. Det kan også laves i en ren ASP (og sikkert også PHP) løsning hvis du kan kode
Avatar billede newbie.dk Praktikant
31. marts 2005 - 23:17 #8
Tror også Irfanview kan klare det. Dog er det kun free til privat brug.

Jeg kunne da godt tænkte mig at hører lidt om dit projekt, det lyder da meget spændende.
Hvad udstyr og software bruger du?
Avatar billede kridley Nybegynder
01. april 2005 - 08:48 #9
Mit projekt går ud på at publikum på en festival via deres mobil telefon sender billeder over Bluetooth. Mobilerne skal understøtte Bluetooth og kunne tage billeder. Den computer som modtager er forbundet til et Bluetooth netværk, opbygget af BlipNodes (et produkt). BlipNodes fungerer som ftp server og placerer alle indgående billeder i en mappe på PC'en.

Jeg kigger lige på Irfanview...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. april 2005 - 10:27 #10
XP har jo det indbygget!!!
HøjreMusseTast på en tilfældig (billed)fil i mappen - Eksempel - så startes [Windows Fax/Billedfremviser] - Derefter [F11 / Diasshow] og alle grafikfiler i mappen bliver vist med X sekunders mellemrum.

Prøv det lige...
Avatar billede kridley Nybegynder
01. april 2005 - 12:31 #11
IrfanView - Alle billeder skal tilføjes manuelt. Så desværre virker ikke.

Majsmarken - nu sidder jeg desværre ikke ved mit test udstyr, men vil teste det! Husk dog at det vigtige er : NYE billeder som tilføjes mappen IMENS slideshowet kører skal også vises. Virker fx. ikke i den indbyggede pauseskærm i XP.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. april 2005 - 22:58 #12
Status ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 21:16 #13
Status[2]?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. maj 2005 - 21:46 #14
Status[3]?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
26. september 2007 - 23:11 #16