Avatar billede reptil Nybegynder
31. marts 2005 - 11:59 Der er 3 kommentarer

dual screen grafikkort?

Hej Eksperter,
Jeg har et radeon 9500 AGP pro kort, og jeg vil gerne benytte mig af dual screen, men jeg ved ikke om dette kort understøtter det. Og hvis ikke, hvad har jeg så af alternativer, hvis jeg skal sætte 2 skærme til?. Skal jeg købe et supplerende kort, eller et helt nyt som understøtter dual screen? og Hvilke kan anbefales???
Avatar billede dmcn Praktikant
31. marts 2005 - 12:04 #1
Kig bagpå kortet - ser det tilnærmelsesvis sådan ud: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/986/dvi+vga.jpg
I så fald understøtter kortet højst sandsynligt dual screen.
Avatar billede reptil Nybegynder
31. marts 2005 - 18:06 #2
jeps, der er både en analog og en dvi udgang, men jeg ved ikke om det betyder at det kan køre dual screen?
Avatar billede dmcn Praktikant
31. marts 2005 - 18:24 #3
Det gør det med stor sandsynlighed - har du fået en DVI -> DSUB-converter med til kortet? I så fald kan du blot sætte denne converter på, sætter skærmen til (med mindre den har DVI-stik, i så fald sætter du den naturligvis bare til) og starter maskinen. Windows burde klare resten for dig.