Avatar billede 9in Nybegynder
29. marts 2001 - 00:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsættelse af Netværk mellem 2 pc\'er der skal kunne gå på nettet

Følgende oplysninger
Jeg har 2 pc\'er - og en cybercity adsl opkobling.
På den ene computer (A) har jeg to netkort i og på den anden (B) er der et netkort i.
A\'s ene netkort er forbundet til internettet og det andet netkort er forbundet til den anden pc\'er.
Jeg har opgivet en gateway på netkortet på B og givet kortet en IP-adresse. Jeg har upfyldt det rigtige DNS nr og Vært og domæne på dette kort.
På det netkort der er i A der går til B har jeg desuden opgivet en IP adresse og deaktiveret DNS, WINS & oprettet IKKE nogen gateway.
På B kan jeg sagtens pinge til andre computer f.eks til det netkort der IKKE går fra A til B - men fra A til mit internet stik.

Mit spørgsmål lyder derfor på når man indstiller internette på B for første gang - hvilke valgt skal man så tage???
Avatar billede dna Nybegynder
29. marts 2001 - 00:39 #1
Det letteste at gøre er, at installere Internet Connection sharing i windows (på A)... så skal B bare stå på \"optag automatisk IP\" og alt er fryd og gammen !! LOL !!!

dna
Avatar billede 9in Nybegynder
29. marts 2001 - 00:47 #2
Hvor gør man det
Avatar billede halifax Nybegynder
29. marts 2001 - 00:55 #3
dna\'s svar dur ikke hvis du kører win95 ell. 98 da de ikke ahr Internet Connection Sharing. Det har kun win98ME og 2k
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2001 - 01:26 #4
Hvis du ikke installere visuel netværk fra Microsoft eller installere en proxyserver, så for du det ikke op at kører.

Hvis du nu i stedet havde benyttet en hub i stedet for 2 netkort på den ene maskine, så kunne den anden maskine have kørt på \"lånt ip\"
Navn: Ip Adresser
PC 1 212.242.250.xx1
Sub: 255.255.255.yyy

PC 2 212.242.250.xx2
Sub 255.255.255.yyy

Gateway på begge maskiner 212.242.250.xx0

DNS: Vært: den aktuelle maskines navn. Domain tomt

Arbejdsgruppe MSHome f.eks.

Hvis du ikke vil bruge Visuel netværk fra MS, så er det proxyløsningen. Her kan jeg anbefale analogx proxy fra www.analogx.com, en glimrende lille proxyserver.

Så bliver opstillingen i stedet som følger:

PC1 bruger i første ip protekol Automatisk  hentning af Ip adresse + en manuel opgivelse under en anden protekol ip f.eks. 10.0.0.11
sup: 255.0.0.0
Dette kan dog kun lade sig gøre hvis det er windows 95/98/2000/Whisler du køre på værtcomputeren. Hvis det er ME, så kan det ikke lade sig gøre andet end med visuel nætværk så vidt jeg ved.

PC 2 kalder du ip adresssen for  10.0.0.12 og sub adrssen 255.0.0.0 . Under Gateway kan du så skrive 10.0.0.11 som PC1 kaldes.

Herefter skal du konfigurere din browser under forbindelser, hvor du sætter hak i brug af proxy. Så går du ind under avanceret brug af proxy, da portene som bruges i analogx proxy er forskellige, men det står alt sammen i readme.txt. God fornøjelse. Skulle du have yderliger prob. så er du velkommen til at kontakte mig . Se min minisite på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2001 - 01:27 #5
Jeg kan også sende dig et program, som du kan installere på din pc, så kan jeg guide dig igennem, hvis du blot kan få pc 1 på nettet.