Avatar billede th Nybegynder
28. marts 2001 - 21:24 Der er 64 kommentarer og
3 løsninger

Windows Whistler / XP

Efterfølgeren til Win2k skulle lige være kommet i en beta 2, men er der nogle der ved hvordan man får fat i den? (eller beta 1)

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 21:28 #1
beta1 kommer sikkert på en cdrom indenfor en overskuelig fremtid i et datablad. Beta2 skal du være betatester hos Microsoft for at få fat i! Prøv at kontakte Microsoft Danmark :)
Avatar billede kapla Nybegynder
28. marts 2001 - 21:28 #2
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 21:35 #3
Og den er ikke for dem med \"små\" maskiner:

System Requirements:
300 MHz or higher processor clock speed recommended; minimum of 233MHZ required (single or dual processor system)*
Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor
128 MB of RAM or higher recommended; minimum of 64 MB of RAM (may have limited performance with some features or applications)*
Minimum of 1.5 GB of available hard disk space*
SVGA (800 x 600) or higher resolution video adapter and monitor recommended; VGA resolution minimum required
Keyboard
Microsoft Mouse or compatible pointing device
CD-ROM or DVD drive
Sound card and speakers or headphones
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 21:36 #4
1,5GB harddisk?!! Fuck, så skal jeg til at ompartitionere! Lort!
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 21:41 #5
nomiz> de her krav er til Professional, ved ikke hvad kravene er til Home Edition...
Avatar billede daiz Nybegynder
28. marts 2001 - 21:41 #6
Hvis der er nogen der har fået fat i en bate må de gerne poste den til mig :)))

Jeg har prøvet at registrere mig på deres side, men har kun fået en autoreply og det er over en måned siden :(((
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 21:46 #7
http://www.microsoft.com/windowsxp/preview/order.asp

Register for the Windows® XP Preview Program now, and for $9.95 (USD) you can download the two Windows XP Professional release candidates* when they are available this summer, plus get access to the members-only newsgroup. Release candidate software comes with most of the features that will be in the final product, but without the final touches to development and testing. These test versions have the fresh new visual design of Windows XP and the performance of the new Windows engine.

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 21:48 #8
knap 100 kr er da billigt for en legal funktionel version :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2001 - 21:56 #9
hvem gider at splejse. :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. marts 2001 - 21:57 #10
her!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 22:00 #11
th>>her kan du kontakte Microsoft Danmark og høre hvordan du bærer dig ad med at blive beta-tester:
http://www.microsoft.com/danmark/info/address.asp?MSCOMTB=ICP_Microsoft|Adresse%20&%20telefon
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2001 - 22:01 #12
prisen er ikke kun $9.95 men $19.95 pga, porto
og det kan ikke betale sig at købe rc1 da: RC2 will be available only via download from the Internet
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 22:03 #13
well..man skal vel stadig betale..og det er jo stadig billigt :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2001 - 22:06 #14
CD Availability
There is an extra charge of $10 (USD) if you prefer to get Windows XP Professional RC1 in the mail, making the total cost of the preview program $19.95. RC2 will be available only via download from the Internet.

Avatar billede th Nybegynder
29. marts 2001 - 09:48 #15
Webmaster>> Jeg vil også gerne være med til at splejse!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
29. marts 2001 - 09:53 #16
det er så lidt så det ikke kan betale sig og splejse, og så tror jeg ikke at der er nogen af os der vil have det på den måde at originalen hele tiden kører rundt.
Avatar billede th Nybegynder
30. marts 2001 - 20:27 #17
Der er vel ikke tilfældigvis nogle der kender en site hvor man kan downloade den gratis?

PS.
Da jeg skal til Norge i den kommende uge, kan jeg ikke kommentere spørgsmålet før Lørdag d. 38/3.
Avatar billede hotpop Novice
30. marts 2001 - 20:30 #18
d. 38/3???? *lol*
Avatar billede blablabla Nybegynder
18. april 2001 - 18:18 #19
jeg har beta 2 som jeg kan oploade til jer hvis i har en rimelig forbindelse og server eller ligene. jeg har også officeXP hvis det kunne friste (kan alt sammen hentes fra mIRC men kræver lidt øvelse... :) )
Avatar billede william_burkin Nybegynder
18. april 2001 - 18:22 #20
.
Avatar billede hotpop Novice
18. april 2001 - 20:37 #21
hvad er mIRC?
Avatar billede blablabla Nybegynder
18. april 2001 - 20:54 #22
det er et chat program hvor man også kan overføre filer www.mirc.com
Avatar billede th Nybegynder
19. april 2001 - 20:23 #23
blablabla>> Jeg er meget interesseret i både windows og office!!!!!
Kan du ikke lige give nogle instrukser?
Avatar billede dar Nybegynder
19. april 2001 - 21:57 #24
Jeg er også interesseret! Jeg får serveren op og køre her om et par dage. Så kan i jo op- og downloade der.
Avatar billede nielzdk Nybegynder
19. april 2001 - 22:09 #25
Det lyder godt... Blablabla... Kan du ik lige fortælle hvor man kan downloade skidtet henne? Sig lige hvilken IRC server du er på og hvilken kanal.. Jeg har DSL forbindelse
Avatar billede blablabla Nybegynder
20. april 2001 - 13:05 #26
jeg bruger de europe effnet servere nogle kannaler kan være #winxp #windowsxp osv... men lad mig høre når den server kommer op, så kunne jeg måske godt lige uploade noget :)
Avatar billede driis Nybegynder
20. april 2001 - 15:00 #27
blablabla med flere: Fortsæt lige dén samtale på ICQ eller andet - den slags må ikke diskuteres på Ekspertens sider, og det er der en god grund til.
Avatar billede blablabla Nybegynder
20. april 2001 - 16:37 #28
kan jeg få jeres icq nummer altså dem som er interesseret i viden omkring XP
Avatar billede techno_dk Nybegynder
20. april 2001 - 16:45 #29
101038700 :)
Avatar billede dar Nybegynder
21. april 2001 - 18:52 #30
Har ikke icq. Men her er min email:
dar@sol.dk
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. april 2001 - 18:55 #31
ADMIN !!!
Avatar billede blablabla Nybegynder
21. april 2001 - 19:05 #32
hvad er der nu galt<< valdimirr

vi har sluttet samtalen som vi fik besked på !!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 19:15 #33
hvorfor fanden skal folk altid ødelægge spørgsmål med deres warez-udveksling *grrr*
blablabla>>pga dine informationer om efnet-servere og hvilke kanaler man kan hente win xp på, bliver dette spørgsmål med al sandsynlighed slettet nu! FJOLS!
Avatar billede blablabla Nybegynder
21. april 2001 - 19:20 #34
og ? derfindes andre steder hvor man kan få hjælp !
Avatar billede th Nybegynder
22. april 2001 - 21:03 #35
HVAD BROKKER I JER FOR ???????!!!!!!
DET ER JO KUN EN BETA!
HVIS MAN BESTILLER DEN BETALER MAN JO KUN FOR ADMINISTRATION OG FORSENDELSE, IKKE FOR SELVE SOFTWAREN!

Jeg har heller ikke ICQ, men min e-mail er:
eksperten@jubiipost.dk

blablabla>> Kan du ikke lige give os din addresse?
(Så kan vi måske snakke i fred og ro)
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 21:15 #36
kimrosgaard> du plejer ta være et fornuftigt menneske men her går du altså over gevind! Den beta der snakkes om kommer jo nok på en cdrom sammen med Alt om Data snart alligevel, så hvad er problemet?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. april 2001 - 21:29 #37
Nej, den kommer ikke på en CD, den er kun til beta test i USA og Canada, derfor er det ikke lovligt at de har den her i Danmark
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. april 2001 - 21:31 #38
The Windows XP Preview Program is available for a limited time.
The Windows XP Preview Program is open to residents of the U.S. and Canada only.
Test versions of Windows XP Professional will expire after 180 days.
If you install a test version of Windows XP Professional, you can upgrade to the final version of Windows XP Professional only. Upgrading to Windows XP Home Edition is not supported and will require a clean installation.
Check your system to see if it meets the requirements for Windows XP Professional.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 21:34 #39
hotpop>>nej, jeg går bestemt ikke over gevind når blablabla skriver \"jeg bruger de europe effnet servere nogle kannaler kan være #winxp #windowsxp osv... \" <-- han fortæller direkte hvor ulovlige versioner kan hentes! versionerne er kun lovlige når de kan hentes/bestilles fra Microsofts hjemmeside!
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 21:39 #40
kim> ok..... Føler mig lidt dum over min svada før. det er selvfølgelig ulovligt, havde ikke læst hvad blablabla skrev... Er vi OK?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 21:42 #41
hotpop>>helt ok :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. april 2001 - 21:43 #42
du kan sgu da bare downloade den www.navnetwork.net
fylder kun 500 mb :)
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 21:46 #43
carsten_lusk> der står højt og tydeligt i ekspertens regler at man ikke må linke til warez-sider så admin er underrettet!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. april 2001 - 22:00 #44
Det blev han allerede for over et døgn siden !
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 22:02 #45
hvad lavede han da? >< vladimir <>
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. april 2001 - 22:05 #46
Admin blev underrettet...
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 22:06 #47
ja men for hvad?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. april 2001 - 22:09 #48
blablabla ->jeg har beta 2 som jeg kan oploade til jer hvis i har en rimelig forbindelse og server eller ligene. jeg har også officeXP hvis det kunne friste (kan alt sammen hentes fra mIRC men kræver lidt øvelse... :) )

Derfor !
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 22:19 #49
okay!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. april 2001 - 23:51 #50
det er squ da vel ikke lovligt at dl\' beta versioner
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 23:55 #51
det kommer sqi da an på om beta versionerne er FRIGIVET til OFFENTLIGHEDEN! og det er WinXP beta 2 ikke i DK endnu!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. april 2001 - 23:56 #52
den udløber om 180 dage
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 23:58 #53
det er da ligegyldigt om den så udløb i morgen! den er STADIG ikke frigivet til gratis download i DK!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. april 2001 - 23:59 #54
nu noget helt andet, er du sikker på at navnetwork er et ulovligt site ??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. april 2001 - 00:02 #55
jeg skal ikke gøre mig klog på om www.navnetwork.net er ulovligt eller ej! umiddelbart vil jeg sige ja! men det er ihvertfald mod ekspertens regler at poste sådan et link herinde!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
23. april 2001 - 00:03 #56
mærkeligt at siden ikke er lukket endnu så, den har eksisteret længe :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. april 2001 - 00:06 #57
tjaa..der er jo 1000-vis af den slags sites og det er vel blot et spørgsmål om tid! :)
Avatar billede th Nybegynder
23. april 2001 - 10:39 #58
HVAD MED AT DROPPE DEN DIUSKUTION OM REGLER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ELLER FLYT DEN TIL ET ANDET SPØRGSMÅL!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. april 2001 - 10:40 #59
th>>hvad med at få lukket dette spørgsmål?
Avatar billede hotpop Novice
23. april 2001 - 10:44 #60
enig med kim!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
23. april 2001 - 10:56 #61
Jeg henviser generelt til reglerne på Eksperten, men foretager mig ikke yderligere herm, da der åbentbart ikke er klarhed om, hvorvidt det ikke er et lovligt site eller ej.
Avatar billede th Nybegynder
23. april 2001 - 11:56 #62
Jeg agter ikke at lukke spørgsmålet lige nu.
I behøver ikke frygte for jeres point, da jeg opretter et nyt spørgsmål hvor jeg uddeler point hvis dette bliver lukket.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. april 2001 - 12:24 #63
Jeg har rettet en forespørgsel til Ms for at høre om dette er lovligt.
Avatar billede th Nybegynder
23. april 2001 - 13:29 #64
VLADIMIR, NU GÅR DU OVER STREGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEG KAN IKKE KOMME IND PÅ www.navnetwork.net OG JEG TROR IKKE DET ER MIN FORBINDELSE DER ER NOGET GALT MED!

SÅ HVIS INGEN KAN KOMME IND PÅ SIDEN, HVEM VED SÅ OM DEN ER LOVLIG ELLER EG?

SÅ TAG LIGE OG SLAP AF!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. april 2001 - 13:37 #65
hmm..pudsigt at den ikke virker i dag...det gjorde den igår :)
Avatar billede th Nybegynder
24. april 2001 - 16:22 #66
Carsten Lusk>> Kom lige med et svar hvis du vil have nogle point :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. april 2001 - 16:29 #67
ok her er et