Avatar billede reptil Nybegynder
29. marts 2005 - 23:09 Der er 7 kommentarer

download af word eller excel filer fra flash?

Hej Eksperter,
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man downloader/åbner et word/excel dokument fra flash. Jeg har en ide om at jeg skal lave et html dokument hvori word filen bliver loadet ind, når html dokumentet bliver åbnet - og html dokumentet bliver åbnet ved at lave en getUrl action på selve knappen inde i flash, men jeg har ikke en fløjtende ide om hvordan man gør det??
Det er sikkert meget simpelt, men er der en der kan forklare mig det???
Avatar billede barklund Nybegynder
29. marts 2005 - 23:13 #1
Hvilken del? At lave en getURL til et word-dokument er jo bare:

getURL("min.doc");

Så vil den åbne det aktuelle word-dokument.

Hvad er de nærmere omstændigheder?

--
Morten Barklund
Avatar billede reptil Nybegynder
30. marts 2005 - 13:01 #2
Ja, det troede jeg også, men min webserver vil ikke godkende .doc filer, når jeg uploader dem via ftp, hvad skal man så gøre??
Avatar billede barklund Nybegynder
30. marts 2005 - 13:18 #3
Ja, så ligger problemet jo dér.

Zip dem og smid dem op som zipper - så kan man downloade disse i stedet.

--
Morten Barklund
Avatar billede reptil Nybegynder
30. marts 2005 - 14:17 #4
Okay, god ide - er der ellers ikke andre muligheder, som giver mulighed for at downloade selve word filen.
Avatar billede barklund Nybegynder
30. marts 2005 - 14:38 #5
Du kan jo kun downloade noget, du har uploadet - det er da ret logisk. Og hvis din eneste mulighed for direkte upload af en fil er ftp og denne ikke kan bruges til word, så virker det ikke. Men prøv at give den et andet navn, upload og skift navnet igen.

Ellers kan du ikke - det har intet med flash at gøre :)

--
Morten Barklund
Avatar billede reptil Nybegynder
30. marts 2005 - 14:53 #6
okay, jeg troede bare ikke det var den eneste mulighed man havde, men nu ved jeg det.
Du kan bare lægge et svar :o)
Avatar billede barklund Nybegynder
30. marts 2005 - 14:58 #7
Det må du jo spørge din host om. Hvis han kun har givet dig mulighed for at uploade via FTP så er det din eneste mulighed. Det ved jeg jo ikke om han har :)

--
Morten Barklund