Avatar billede bananclaus Nybegynder
27. marts 2005 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Det samme hardware id efter formatering?

Kan jeg på en eller anden måde få det samme hardware id efter en formatering?
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2005 - 21:46 #1
Du får fuldstændig samme hardware id igen ved genistallation, det er hardwaren der bestemmer id`en (sammen med cd-key)

Hvis du derimod har skiftet hardware samtidig, så skal du være opmærksom på, at windows checker 10 af enhederne. (se velagte)
Hver hardvare enhed tæller 1 points, dog tæller netværkskort 3 points og er der ændret 4 stk. hardware, så den oprindelige samlede sum er mindre end 7 points, så skal du genaktivere og derved får du også et Hardware ID (HAS)
Men der er ingen problem i det, du aktivere og du er kørende igen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5a

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5e
Avatar billede tukols Nybegynder
27. marts 2005 - 21:50 #2
Har selv en xp home oem.
Har selv formateret flere gange uden at der er skiftet hardware, og ja - så får du samme hardwarekode, og glider nemt igennem ny online aktivering.

Havde "strømbrud" under en installation, og "sendte computeren til rep"  Der blev skiftet "rigtig" mange dele.
Nu fik jeg ikke lov til at onlineaktivere igen. Fulgte guiden, og fik så til slut microsoft i røret.  Forklarede ovenstående, og fik en ny id kode til indtastning.
Dette var i går.

Hilsen tukols
Avatar billede bananclaus Nybegynder
27. marts 2005 - 23:46 #3
Jeg har prøvet at formatere 2 gange og hver gang skifter mit hardware id uden der er ændret noget ved min PC.
Det er ikke fordi jeg skal genaktivere noget at jeg har brug for at beholde det samme id.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
26. december 2005 - 21:20 #4
PC skrottet.
Lukket