Avatar billede kallerelli Nybegynder
26. oktober 1999 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

1394-1395 firewire

Hvad er det for en kal???
Avatar billede mit Nybegynder
26. oktober 1999 - 17:32 #1
Avatar billede mega Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:08 #2
Firewire er et ret nyt og meget smart controler system, ligesom IDE og SCSI. Det virker lidt ligesom SCSI men det er bare meget, meget hurtigere. Det bruges på enkelte MAC systemer men vil også komme i brug med PC'ere i løbet af de næste par år.

MAC er ikke fantastisk af den grund da de slet ikke udnytter teknologien ordenligt.

Det vil de jo nok lave om på ved PC "modellen" ;O)
Avatar billede lrj Nybegynder
27. oktober 1999 - 01:45 #3
Microsoft's mod-tiltag er USB 2.0 som kan overføre data endnu hurtigere... Så nu har vi igen flere teknologier om buddet - fedt :o/
Avatar billede kallerelli Nybegynder
27. oktober 1999 - 07:33 #4
USB 2.0 kan slet ikke hamle op med hastighederne, som firewire kører med. De pusler i øjeblikket med en firewire version der kan køre 3,2Gbits/sek, 1394b
Avatar billede lrj Nybegynder
27. oktober 1999 - 13:46 #5
Æh, hvad er det mere du vil vide? ....
Avatar billede kallerelli Nybegynder
28. oktober 1999 - 11:23 #6
Protokollen 1394? Kabletype? Backplane? Alt.....
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:22 #7
Har du/i forkortelser som f.eks. IEEE-1394, usb eller lign, kan i slå disse op på www.whatis.com som kvitterer med en fornuftigt forklaring på hvad det er og hvad forkortelsen står for!

Zorglub
Avatar billede kallerelli Nybegynder
15. november 2000 - 08:46 #8
Har selv fundet ud af svaret, så i får lov til at dele pointene. Fordi det begge er gode svar