Avatar billede peter-rask Nybegynder
28. marts 2001 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tæller i word

Hvordan opretter man en tæller i en tekst der starter med et bestemt tal og derefter  tæller en gang op for hver gang den indsettes i teksten. Det er til at lave løbeNr. på labels.

Peter Rask
Avatar billede nerøs Nybegynder
28. marts 2001 - 16:48 #1
Feltkoden {autonum}

vh nerøs
Avatar billede nerøs Nybegynder
28. marts 2001 - 17:12 #2
Jeg kan godt se at det ikke er hele svaret
Avatar billede peter-rask Nybegynder
28. marts 2001 - 20:22 #3
Så vidt jeg kan forstå er {autonum} noget med afsnitsnummerering.

Peter Rask
Avatar billede nerøs Nybegynder
28. marts 2001 - 21:43 #4
Nej autonum virker OK, men den starter ved 1.
Hver gang du indsætter en ny autonumkode inkremeres den med 1.

{Listmum \\s 1000} med \\s paramteren kan bruges

I den første label angives \\s hvor tallet efter er starttallet. I de efterfølgnde blot {listnum}
{} kan indsættes med <ctrl F9>. Ellers brug felt i indsætmenuen.
Listen kan tilsyneladende ikke gå højere end 9999.
Avatar billede peter-rask Nybegynder
29. marts 2001 - 07:51 #5
Du har ret langt hen ad vejen, men du kan stadig ikke indsætte nye numre på samme linie; så tællers der op i et undernivau: a), b) osv. Først når du indsætter et linie- (sektions)skift tællers der op.

Peter Rask
Avatar billede nerøs Nybegynder
29. marts 2001 - 17:29 #6
Hvis dine labels befinder sig i en tabel med en label i hver celle tæller den ikke i underniveauer.
Avatar billede nerøs Nybegynder
29. marts 2001 - 17:32 #7
Du kan også i samme linie tvinge niveauet til at være det samme ved at bruge {listnum \\l 1} der angiver nummrerings niveau

VH nerøs
Avatar billede peter-rask Nybegynder
30. marts 2001 - 07:48 #8
Ja,ja da.
Du får dine point.
Men du må da give mig ret i at det ikke er særligt brugervenligt.
Jeg tror jeg vil bruge WP i stedet. Der er det så let som at klø sig i nakken.

MVH Peter Rask