Avatar billede spacefrog Nybegynder
22. april 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Default sharing ... i NT Workstation

Hvordan fjerner man den default deling der er af alle drev, og af winnt bibloteket... jeg ved det er noget med registrings databasen, men hvordan og hvorledes... jeg kører NT workstation 4 servicepack 4 (build 1381), hvis det da har nogen form for indflydelse.

MVH

SPACEFROG
Avatar billede jinxed Nybegynder
22. april 1999 - 13:27 #1
hvis det er delingen over nætværket du vil havde væk kan du bare højre klikke på drevet/mappen vælge deling(sharing) og der slå sharing fra. Man skal vist nok være ihvertfald localadmin for at kunde gøre det.

Jinxed
Avatar billede spacefrog Nybegynder
22. april 1999 - 19:45 #2
hmmm well.. det er fint nok, men den er der igen når man genstarter ! ... :o(

Så der er ikke ret meget at gøre !
Avatar billede jinxed Nybegynder
22. april 1999 - 21:54 #3
oki, jeg må indrømme ikke at kende workstationen så godt. Jeg arbejder kun med Serveren. Men jeg prøver lige at tjeckke, vi har da et par workstations : )
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
23. april 1999 - 11:02 #4
Hvorfor vil du fjerne de default shares der er?
Avatar billede dreamer Nybegynder
23. april 1999 - 11:04 #5
Ja, du skal ind i registrerings databasen.

du skal bare finde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Paramaters

Og sætte AutoShareWks til 0

Hvis den ikke er der skal du oprette en af REG_DWORD og sætte den til 0
Avatar billede dreamer Nybegynder
27. april 1999 - 10:19 #6
Hva´
Kunne svaret bruges ?
Avatar billede spacefrog Nybegynder
27. april 1999 - 10:20 #7
Tak for det dreamer, det var lige det jeg skulle bruge... undskyld det tog lidt tid, men jeg har haft travlt.. :o)
Avatar billede dreamer Nybegynder
28. april 1999 - 08:16 #8
NP.

Godt det kunne hjælpe :)