Avatar billede zenile Nybegynder
23. marts 2005 - 14:00 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

IP lokation

Er der nogen der har erfaringer med løsninger i stil med http://ip2location.com/, men som virker bedre indenfor Danmarks grænser.

Fx siger IP2Location at jeg sidder i Slagelse, men jeg sidder i virkeligheden på Fyn (Odense). Hvis jeg går hjem og forsøger det samme fra min Cybercity-forbindelse så får jeg sørme af vide at jeg er i Aalborg... Og jeg har 700 meter mellem arbejde og hjemme ;-)

Løsningen skal bruges til at vise noget indhold til, fx jyder, noget andet til fynboer og noget tredje til sjællændere.

Kender du til noget det virker, prisen er ikke den største hindring.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2005 - 14:05 #1
Akamai sælger en (hundedyr !) service med noget tilsvarende.
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2005 - 14:08 #2
lad brugeren vælge som f.eks på just-eat på et grafisk kort eller tast postnr... det er umuligt at få det til at virke perfekt på andre måder.
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2005 - 14:11 #3
har jeg misforstået spm.. det er vel ikke fordi at du vil have kunder til at blive serviceret fra de servere som de er tættest på? hvis det er samme server men forskelligt indhold du vil vise dem vil jeg stadig mene det ikke kan betale sig
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2005 - 14:13 #4
fejl margin kan blive lidt mindre hvis det er pr land... men hvis du vil se hvor i danmark kommer fra vil du få en del fejl.
Avatar billede ob Nybegynder
23. marts 2005 - 14:22 #5
Hvis du kan programere lidt og få et script en at udføre en nslookup, burde du burde du kunne bruge denne liste, og få det til at virke med nok de fleste i hvert fald fleste adslbrugere
http://www.ifa.au.dk/~harder/cirkulaere24.html
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. marts 2005 - 14:48 #6
jeg sidder på en tdc forbindelse lige nu og der vil det ikke virke.  Der hvor jeg bor vil det heller ikke .. jeg hoppede også lige ind i en større dansk irc kanal for kiggede på deres hostnames og uden at tælle dem med der sad på en l33t bnc så var det ikke engang 1/5 del som det der ville virke med.

hvis du vil bruge tid på et system som kun vil virke med en lille del af dine besøgende så skal du vel stadig give et alternativ til alle andre. f.eks kunne man gøre som dba.dk .. give mulighed for at teste postnr... men forsøge at finde postnr frem.. jeg mener dba.dk altid tager udgangspunkt i århus men det kunne systemet forslå noget tættere. har du kun sjælland og jylland så er det vist ikke besværet værd... men måske er det bare mig ;)
Avatar billede zenile Nybegynder
24. marts 2005 - 21:47 #7
Tak for svarene ;-)

Det er ikke nødvendigt for brugeren at indtaste et postnr for at siden virker - det er udelukkende for at vi kan vise nogle produkter som henvender sig til de forskellige regioner.

Men er der slet ikke nogen der arbejder med fx bannerreklamer som kender til et system der virker. Det burde da være en stærkt redskab i forbindelse.

Igen, tak for svarene.
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. marts 2005 - 22:27 #8
kig engang på http://www.maxmind.com/
men som jeg siger så tror jeg ikke på at det kan lade sig gøre at lave noget som vil virke for de fleste.. men hvis du bare vil fremhæve et produkt så betyder det nok ikke det store så længe alle andre stadig stadig har muligheden for at se produktet på en anden måde.
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. marts 2005 - 22:39 #9
så er der også http://www.hostip.info/

den siger jeg sidder i hørsholm når jeg sidder i frederksværk men det er da den rigtige del af landet. fra min bolig i esbjerg siger den jeg er i københavn....
Avatar billede zenile Nybegynder
29. marts 2005 - 14:03 #10
simonvalter: Tak for din ildhu, men jeg kan næsten ikke tro at der ikke er andre der har stået i samme situation og fundet en løsning, eller et kompromis. Dem ville jeg, også, meget gerne høre fra.

arne_v: Tak for svar, har du noget info om Akamais løsning? Pris? Link? Andet?

ob: Tak for svar, men det virker en kende usikkert - kender du til nogen der kører med sådan en løsning?
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. marts 2005 - 22:17 #11
har du fået kigget på http://www.maxmind.com/app/city ?
request eventuelt en demo på http://www.maxmind.com/app/demo_request?type=city eller tag kontakt til dem og hør hvor godt det virker i danmark.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2005 - 22:31 #12
Jeg kender et firma som betaler 250000 USD om året for geografisk lokalisering
service fra akamai.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2005 - 22:33 #13
maxmind's web service "$20 per 50,000 queries" lyder faktisk som en god deal.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 17:27 #14
zenile ??
Avatar billede zenile Nybegynder
09. maj 2005 - 12:44 #15
Hej, undskyld ventetiden, der har lige været lidt ferie og lidt dertilhørende feriestress...

Jeg har kigget på Maxmind, men det ene sted (hjemme) kunne den ikke finde mig, og det andet sted (arbejde, forskellige ADSL-udbydere) siger den Tranbjerg ved Århus. Og jeg sidder 10 km øst for Odense på Fyn :(

Øv - det er svært at fatte, specielt for min chef ;-). Han mener der ligger en guldrandet forretning i at kunne lave den service ordentlig. (Det mener Akamai sikkert også)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2006 - 04:31 #16
Tid at få afsluttet her ?

Et svar fra mig.

Husk at bede Simon om et svar også.
Avatar billede zenile Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:21 #17
Hej Simon - giv lige et svar så du kan få point
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2006 - 18:54 #18
ok