Avatar billede reptil Nybegynder
23. marts 2005 - 10:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MovieClipLoader vil ikke fjerne/skjule MC ved outro ?

Hej Eksperter
jeg har fundet ud af, at MovieClipLoader funktionen gør at den inloadede swf. fil ikke vil forsvinde når man klikker videre til en anden sektion.???
Jeg har en intro og en outro på hver sektion, som bla. skriver at den pågældende sektion skal være _visible = false ved outro, og _visible = true ved intro.
Derfor burde swf.filen som ligger i et MC i gallerisektionen jo forsvinde, når man skifter væk fra gallerisektionen, det har den altid gjort med loadmovie funktionen.
Dette står der i sidste frame på outro i gallerisektionen :
----------------------------------
_root.galleri._visible = false ;
stop();
-----------------------------------------
Nu har jeg så også tilføjet :
-------------------------------
_root.galleri.myMCL._visible = false;
----------------------------------
Men det hjælper heller ikke, hvad skal jeg mon gøre for at få myMCL til at blive usynlig, når man klikker væk fra sektionen.???Håber I kan hjælpe mig...:o)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 10:52 #1
Hm, nu havde vi lige gang i et andet spørgsmål - hvor vi diskuterede det samme. Skal vi ikke bare fortsætte derovre?
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 11:05 #2
Okayokay, så fortsætter vi her.

Men for at præcisere, du loader _intet_ ind i moviecliploaderen - du bruger moviecliploader til at loade noget ind i et andet movieclip. Og du loader den ind i det movieclip, som du angiver som andet argument til loadclip. Så skal du have skjult noget, så er det de movieclips, som du loader ind i.

Frem med noget script.
Avatar billede reptil Nybegynder
23. marts 2005 - 11:33 #3
disse actions er på selve linksknapperne, som ligger inde i galleri sektionen
-------------------------------
loadMovie("kongensnytorv1_show.swf","_root.portefolje.myMCL");
den første her virker fint og den inloadede swf.fil forsvinder såsnart man skifter til en anden sektion f.eks. INFO eller KONTAKT. Da hele GALLERI sektionen jo bliver sat til visible= false.
Jeg har nu droppet at bruge den gamle (ovenstående loadmovie ation) og istedet  bruger jeg denne action på mine linksknapper :
----------------------------------------------
myMCL.loadClip("kongensnytorv1_show.swf", 10);
------------------------------------
og der er det at den inloadede swf.fil bliver stående, selvom jeg skifter sektion?
jeg har prøvet at skjule myMCL i outro'en :
root.galleri.myMCL._visible = false;
men det virker ikke.
Måske er det det MC, der ligger i den inloadede swf. fil der skal skjules,istedet for det MC der ligger i galleri sektionen på MAIN filen. Det hedder framesMC.
Det prøver jeg lige.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 11:35 #4
What? Laver du en loadMovie ind i en moviecliploader? Det er fandme sort! Det svarer til at loade en JPG ind i et tal! Det giver ingen mening overhovedet!
Avatar billede reptil Nybegynder
23. marts 2005 - 11:38 #5
Her kan du se noget af det script der ligger i den eksterne swf.fil.
------------------------------------------
function loadFrame(){
    _level0.galleri.myMCL.loadClip("frames/frames" + curFrameNum + ".jpg", this.framesMC)
;
}
loadFrame();
Avatar billede reptil Nybegynder
23. marts 2005 - 11:44 #6
:-)Undskyld det var lidt sort forklaret det kan jeg godt se...du får lige en ny forklaring.

disse actions var på selve linksknapperne, som ligger inde i galleri sektionen
dem har jeg skiftet ud nu og bruger myMCL.loadClip("pic1.swf", 10); istedet for som du kan se nedenstående.

-------------------------------
loadMovie("pic1.swf","_root.galleri.myMCL");
den første her virkede fint og den inloadede swf.fil forsvinder såsnart man skifter til en anden sektion f.eks. INFO eller KONTAKT. Da hele GALLERI sektionen jo bliver sat til visible= false.

Jeg har nu droppet at bruge den gamle (ovenstående loadmovie ation) og istedet  bruger jeg denne action på mine linksknapper :
----------------------------------------------
myMCL.loadClip("pic1.swf", 10);
------------------------------------
og der er det at den inloadede swf.fil bliver stående, selvom jeg skifter sektion?
jeg har prøvet at skjule myMCL i outro'en :
root.galleri.myMCL._visible = false;
men det virker ikke.
Måske er det det MC, der ligger i den inloadede swf. fil der skal skjules,istedet for det MC der ligger i galleri sektionen på MAIN filen. Det hedder framesMC.
Det prøver jeg lige.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 11:50 #7
Det bliver ikke bedre. MovieClipLoader er *ikke* et movieclip. Du skal loade ting ind i almindelige movieclips altid og det har man altid skullet gøre!

Det du har herover er simpelthen fatalt forkert!

_root.galleri.myMCL.loadClip("pic1.swf", her_er_mit_movieclip);

Sådan skal den bruges - aldrig nogen sinde på nogen andre måder!

--
Morten Barklund
Avatar billede reptil Nybegynder
23. marts 2005 - 13:31 #8
myMCL.loadClip("pic1.swf", 10);
Det var mystisk for denne måde har jeg fra Lynda.com's tutorials for intermediate flash 2004. ved "Shane Rebenschied"  - jeg troede ellers han havde styr på tingene.
Men det kan jo også være mig der har misforstået noget...det er nok lidt mere sandsynligt:)

Men efter jeg har tilføjet endnu et MC i gallerisektionen, så virker det som det skal, og de eksterne swf. forsvinder sammen med selve sektionen, så det er bare super.
Tusinde tak for hjælpen barklund.
Du fortjener de 200, så læg et svar.
:O)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 13:43 #9
Hvis du bruger et tal som argument til loadClip så loades dit billede (så vidt jeg ved) i et level og ikke i et movieclip - altså som den gamle loadMovieNum-metode. Men hvad skal du med det - så har du jo endnu mindre kontrol over det.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. marts 2005 - 13:43 #10
Og et svar :)
Avatar billede barklund Nybegynder
24. marts 2005 - 01:27 #11
Tark for (natlige) points :)